کد مطلب: 

184171

تفاوت جشنواره فیلم فجر امسال با دوره‌های گذشته

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اقتصاد خلاق می تواند در جامعه فرهنگی ارزش افزوده ایجاد کند، ما نیز باید با آینده نگری به این سمت برویم زیرا اقتصاد خلاق می‌تواند سهم خوبی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد.
تفاوت جشنواره فیلم فجر امسال با دوره‌های گذشته

به گزارش خبرنگار سیتنا، "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم امضای تفاهم‌نامه شرکت رایتل و سازمان سینمایی برای حمایت این اپراتور از جشنواره‌ی فیلم فجر، گفت: جشنواره فجر طرفداران بسیاری در بین مخاطبین ایرانی دارد بطوری که در آستانه‌ی این جشنواره تمامی قشرها از جمله روسای سه قوه تا مردم عادی از ما تقاضای بلیت دارند و این موضوع نشان می‌دهد که سینمای ما برای همه جذابیت دارد‌.

جنتی با اشاره به برگزاری این تفاهم‌ برای دومین بار، گفت: مشارکت رایتل در جشنواره فیلم فجر برای معرفی بیشتر جشنواره و ارائه فیلم‌های در جشنواره به افراد بیشتری از جامعه است.

وی افزود: اتهام سیاه نمایی در فیلم های ایرانی اتهامی نامناسب است، در فیلم های ایرانی به مسائل اجتماعی پرداخته شده است و این کار با هدف راهنمایی برای رسیدن به راه حل‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جشنواره امسال با تفاوت محسوسی نسبت به سال گذشته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: فیلم‌هایی که در این دولت ساخته شده‌اند برخلاف فیلم های ساخته شده در دولت گذشته با هیچ مشکلی برای اکران مواجه نبوده است و اغلب این فیلم ها بدون نیاز به اصلاحات نمایش داده خواهد شد.

وی افزود: سینمای ایران اهمیت خاصی در داخل و خارج کشور دارد و یکی از نقاط درخشان فرهنگ ایران است.

جنتی با بیان اینکه سینما وسیله ای برای معرفی فرهنگ و هنر کشور به جهان است افزود: سینما علاوه بر تاثیر در مجامع بین المللی در داخل کشور نیز غیر از جنبه سرگرمی از جنبه آموزشی و فرهنگ سازی نیز موثر و جذاب است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد خلاق نیز که پیش از این اصلا مطرح نبود‌، در این وزارتخانه به طور جدی پیگیری می‌شود‌، افزود: اقتصاد خلاق می تواند در جامعه فرهنگی ارزش افزوده ایجاد کند، ما نیز باید با آینده نگری به این سمت برویم زیرا اقتصاد خلاق می‌تواند سهم خوبی در تولید ناخالص داخلی داشته باشد.

جنتی تاکید کرد: تحولات زیادی در حوزه فیلم در این دولت اتفاق افتاده است‌، از جمله راه اندازی سیستم VOD که در این دولت با همکاری و همفکری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعاتدر آینده‌ای نزدیک راه اندازی خواهد شد تا امکان دسترسی وسیع به فیلم‌های مورد علاقه مردم فراهم شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از سه هزار فیلم داستانی در تاریخ سینمای ایران ساخته شده است با قرار دادن آن روی شبکه VOD مخاطبان می توانند با قیمتی نازل به این آرشیو دسترسی یابند.

جنتی گفت: رویکردهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی نیز در این کار تحقق پیدا می‌کند و راه‌اندازی این سیستم کاری دانش محور است که تولیدات فرهنگی ما را به جهان صادر می‌کند و عموم مردم نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه دولت در واگذاری تصدی‌گری به بخش‌های خصوصی اصرار دارد، بیان داشت: بخش عمده نمایشگاه کتاب به اتحادیه ناشران واگذار شده است که در آینده احتمالا سهم آنها در این امر بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-30 01:25

افزودن دیدگاه جدید