کد مطلب: 

184102

اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایلی در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود

اولین نشست خبری رویداد هاکارستان با حضور خبرنگاران، نمایندگان انارستان (جامعه تعلیم و تربیت)، تیم اجرایی و برخی از فعالان آموزش کشور، با هدف اطلاع‌رسانی درباره آخرین تغییرات و تشریح چگونگی برگزاری رویداد اول، روز دوشنبه، 5 بهمن ماه 1394 در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایلی در حوزه تعلیم و تربیت برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سیتنا، هاکارستان، هکتون انارستان، اولین ماراتن برنامه‌نویسی موبایلی در حوزه تعلیم و تربیت است که با همت و حمایت انارستان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تأمین نیازهای نرم‌افزاری حوزه آموزش برگزار می‎شود.

هاکارستان، رویدادی است که در گستره کشوری برگزار می‌شود و فرصت مغتنمی برای آشنایی جامعه تعلیم و تربیت با ظرفیت‌ها و مهارت‌های برنامه‌نویسان حرفه‌ای کشور است.

رقابت در رویداد هاکارستان مبتنی بر تیم‌های سه تا پنج نفر تعریف شده است و ۲۸ تیم برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کردند، که کمیته علمی و تیم اجرایی هاکارستان، 21 تیم را از استان‌های تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، سمنان و همدان برای حضور در رقابتی جذاب و نفس‌گیر دعوت کردند که از صبح روز چهارشنبه 7 بهمن در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز، و عصر جمعه ۹ بهمن 1394 با عکس گروهی تیم‌های شرکت‌کننده و تمام می‌شود.

رویداد هاکارستان اول را شاهین طبری (رئیس هیأت مدیره چارگون)، سعید رسول‌اف (مدیرعامل ایده‌پرداز ژوبین)، مجید علوی‎زاده (مدیرعامل مجیدآنلاین)، سیدحمید رضازاده (مدیرعامل سامانه همراه پیچک)، میلاد احرام‌پوش (بنیان‌گذار جشنواره موبایل ایران)، نیما نورمحمدی (مؤسس پونیشا) و محمدجعفر نعناکار (حقوق‌دان حوزه تجارت الکترونیکی) همراهی می‌کنند.

مراسم پایانی رویداد هاکارستان، عصر روز جمعه، آغاز می‌شود و تیم‌های شرکت‌کننده، اپلیکیشن‌های تولیدی‌شان را برابر کمیته داوران هاکارستان ارایه می‌کنند.

داوران، رأی‌شان را مبتنی بر شاخص‌هایی که پیش‌تر در بطن وب‌سایت هاکارستان (hackarestan.com) اعلام شده است، بررسی و اعلام می‌کنند.

انارستان، هدایایی به ارزش‌های بیست میلیون، ده میلیون و پنج میلیون تومان را به تیم های اول تا سوم تقدیم خواهد کرد.

هاکارستان مشتمل بر ۱۲ رویداد است که در ۱۲ منطقه کشور برگزار خواهد شد؛ و فرصت مغتنمی را برای تیم‌های محلی برنامه‌نویسی موبایل برای تولید نرم‌افزارهای آموزش‌محور مهیا خواهد کرد.

نرم‌افزارها، مبتنی بر چالش‌های جدی حوزه تعلیم و تربیت شکل می‌گیرند. چالش‌ها را گروهی از معلمان منتخب و خوش‌نام آموزش و پرورش طراحی کرده‌اند.

اطلاعات مربوط به رویداد هاکارستان اعم از برگزاری، زمان‌بندی،‌معرفی اعضای کمیته علمی و داوران و مربیان و تیم اجرایی، معرفی شهرهای هاکارستانی، شاخص‌های داوری و خبرهای آتی هاکارستان را در وب‌سایت hackarestan.com دنبال کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-26 10:19

افزودن دیدگاه جدید