کد مطلب: 

183747

بازپرداخت تسهیلات موجب موفقیت طرح‌های فناورانه می‌شود

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی بیان کرد: در این ستاد در نظر داریم تا پروژه‌ها را به شرط بازپرداخت تسهیلات حمایت کنیم. چرا که در این صورت طرح‌ها با موفقیت بیشتری رو به رو می‌شوند.
بازپرداخت تسهیلات موجب موفقیت طرح‌های فناورانه می‌شود

به گزارش سیتنا، محمدحسین سجادی نیری، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی، گفت: آنچه که مسئولیت ما در این ستاد محسوب می‌شود بحث اقتصاد فرهنگ و هنر است. اما حمایتی که داریم از مجموعه خصوصی و شرکت‌های خصوصی است. با این شرط که بشود یک مجموعه خصوصی و یا حتی یک «ان جی او» و یا تشکیلاتی که دولتی نیست اعلام آمادگی کند که حاضر است روی موضوعی کاری را انجام دهد که در نهایت تجاری شود.

وی بیان کرد: از کنار هر ایده باید المان‌ها و کاراکترهای مختلفی تولید شود. فرصت‌های دیگری هم برای عرضه محصولات دیگر در حوزه‌های دیگر مرتبط با فنارویهای نرم و هویت ساز داریم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی، تاکید کرد: در اکثر اوقات وقتی یک پروژه‌ای موفق است که باز پرداخت تسهیلات را دارد. یعنی در پروژه این روال ممکن است که اتفاق بیفتد که ما یک تسهیلاتی را بدهیم و آن مجموعه به خاطر اینکه آن تسهیلات را برگرداند ممکن است که کنار فعالیت خود دست به اقدام اقتصادی دیگری بزند تا بتواند تسهیلات را برگرداند.

وی توضیح داد: به همین علت ما به عنوان خروجی‌های طرح توافق می‌کنیم تا برای مثال وقتی انیمیشنی تولید می‌شود، این تولید در اختیار رایزن‌های فرهنگی قرار بگیرد. این خودش قسمتی از بازپرداخت را خواهد داشت یا در تشکیلاتی چون «ان جی او» ها قرار بگیرد که خودش باز پرداخت دارد.

سجادی نیری گفت: اگر آن خروجی‌ها محقق شود و اتفاقاً ثمره‌ای باشد که دیده شود بعضاً خود معاون علمی و فناوری ورود کرده و قرار می‌شود تا مثلاً ده، بیست یا حتی سی درصد از این تسهیلات به عنوان بخشودگی، پاداش این کار شود. در نهایت ترکیبی از تسهیلاتی بلاعوض و تسهیلاتی که باز پرداخت می‌شود به وجود می‌آید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-13 14:20

افزودن دیدگاه جدید