کد مطلب: 

183486

بنیاد ملی نخبگان با اعطای کرسی‌های علمی از استادان برگزیده دانشگاهی پشتیبانی می‌کند

دکتر منتظر گفت: اعضای هیأت‌علمی در دو دسته جداگانه «استادان سرآمد» و «استادان شامخ» تقسیم‌بندی می‌شوند و فعالیت‌های استادان سرآمد در چهار ساحت: آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری و فرهنگی مورد بررسی و ارزیابی بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرد. افرادی که در این دسته انتخاب شوند به عنوان استادان سرآمد معرفی می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته در قالب کرسی آموزش، کرسی پژوهش، کرسی فناوری و کرسی خدمت برخوردار شوند.
بنیاد ملی نخبگان با اعطای کرسی‌های علمی از استادان برگزیده دانشگاهی پشتیبانی می‌کند

به گزارش سیتنا، دکتر غلامعلی منتظر؛ معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور، یکی از اجتماعات نخبگانی مورد هدف بنیاد ملی نخبگان هستند، از اجرایی‌شدن آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاهی از سال تحصیلی 1395 خبر داد.

وی افزود: اعضای هیأت‌علمی در دو دسته جداگانه «استادان سرآمد» و «استادان شامخ» تقسیم‌بندی می‌شوند و فعالیت‌های استادان سرآمد در چهار ساحت: آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری و فرهنگی مورد بررسی و ارزیابی بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرد. افرادی که در این دسته انتخاب شوند به عنوان استادان سرآمد معرفی می‌شوند و می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته در قالب کرسی آموزش، کرسی پژوهش، کرسی فناوری و کرسی خدمت برخوردار شوند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: انتخاب استادان سرآمد به دو صورت ملی و منطقه‌ای انجام می‌شود و در سطح منطقه‌ای، مجموع چند استان هم‌پهنه به عنوان یک منطقه‌ در نظر گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه آیین‌نامه‌ شناسایی و پشتیبانی از اعضای هیأت‌علمی دانشگاهی جایگزین «جایزه علامه طباطبایی» نیست، خاطرنشان ساخت: جایزه علامه طباطبایی ویژه استادانی است که در زمره «استادان شامخ» شناخته شوند. در این بخش، بنیاد ملی نخبگان تمام فعالیت‌های اعضای هیأت‌علمی دانشگاه‌ها را در دوره‌ای از زمان در همه حوزه‌های فعالیت علمی اعم از پژوهش، آموزش، فناوری، نوآوری، مدیریت، فرهنگ و خدمت‌رسانی مورد بررسی کارشناسانه قرار می‌دهد و در نهایت در مراسمی با اعطای «جایزه علامه طباطبایی» از برگزیدگان این بخش تجلیل می‌کند.

منتظر در پایان با بیان اینکه هدف جایزه علامه طباطبایی تکریم و الگوسازی از نخبگان علمی کشور است، تصریح کرد: این جایزه هر ساله به همت بنیاد ملی نخبگان طی مراسمی به برگزیدگان اعطا می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-06 17:17

افزودن دیدگاه جدید