کد مطلب: 

183305

برگزاری نشست امور زنان با موضوع «فناوری و خانواده» در دانشکده پست و مخابرات

در راستای برنامه جامع و یکپارچه امور بانوان وزارت ارتباطات، سازمان ها و شرکت های تابعه و سلسله نشست های آن، جلسه سخنرانی خانم مهندس محمدی، رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حضور مسئول امور بانوان وزارت ارتباطات و مدیران و کارکنان دانشکده پست و مخابرات در محل این دانشکده برگزار شد.
برگزاری نشست امور زنان با موضوع «فناوری و خانواده» در دانشکده پست و مخابرات

به گزارش خبرنگار سیتنا، در ابتدای این جلسه، دکتر یزدانیان سرپرست دانشکده پست و مخابرات ضمن تبریک سالروز ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام و امام جعفر صادق (ع)، با نگاهی به سیر تاریخی رفتار جوامع با زنان، اظهار داشت: حضرت محمد (ص) نظام مبتنی بر تفکر و تعقل را جایگزین نظام منحط و فاقد تفکر کرد که در آن انسان و علی الخصوص زن جایگاه حقیقی خود را بدست می آورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل نظام تسلط گرا و زورگو، حتی در دوران حکومت های پس از پیامبر نیز مسیر اندیشه و عقل به درستی پیش نرفت و محدودیت ها و ممنوعیت هایی بویژه برای زنان وجود داشت، ادامه داد: وقوع انقلاب اسلامی و نگاه حضرت امام (ره) یک حادثه بزرگ بود که حضور سیستماتیک و مقتدرانه بانوان در عرصه های مختلف جامعه و بدنه نظام اداری و مدیریتی کشور را تضمین کرد.

سرپرست دانشکده پست و مخابرات با اشاره به طرح موضوع هفته وحدت توسط حضرت امام، کارکرد این ایده را نه تنها در بین تشیع و تسنن، بلکه ایجاد وحدت در همه آحاد و لایه های جوامع اسلامی برشمرد که ریشه در تعقل واقعی داشته و می بایست منجر به وفاق و همبستگی و تعالی جامعه شود.

وی ادامه داد: در همین راستا آنچه که امام و نظام اسلامی به دنبال آن بوده و هست حضور زنان در کنار مردان و هم مرتبه و همدوش آقایان است که توان تصمیم سازی و تصمیم گیری و اجرایی کشور و نظام را دو چندان می کند.

در ادامه خانم دکتر رادفر، مشاور وزیر و مسئول امور بانوان وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه با قدردانی از نگاه مثبت و همراهی و اهتمام ریاست دانشکده و فضایی که ایشان در پرداختن جدی به امور زنان ایجاد کرده است، جمله ای از حضرت امام (ره) را یادآور شد که «زنان، باید در مقدرات اساسی کشور دخالت کنند»، که ذکر قید «باید» در این جمله را نشان از نگاه والای امام به نقش کلیدی زنان در اداره جامعه دانست و وظیفه ای که ایشان در اداره همه مقدرات اساسی کشور بر دوش زنان نهاده است را مورد تاکید قرار داد.

مسئول امور بانوان وزارت ارتباطات، با تاکید بر نگاه عملگرایانه دولت تدبیر و امید در سپردن نقش های کلیدی اداره امور کشور به زنان و توجه ویژه وزیر ارتباطات بر این موضوع، تدوین برنامه جامع حوزه زنان و خانواده در وزارت را یادآوری کرد و ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در دانشکده، طرح ریزی برنامه ای برای ارتقاء بانوان در سطح دانشکده را خواستار شد.

در بخش دیگر این نشست، خانم مهندس محمدی، رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از طرح موضوع سخنرانی خود، حضور زنان در جایگاه و نقش های مدیریتی کشور را حساس و سخت خواند چرا که به دلیل نگاه های گذشته و مردسالارانه، عملکرد مدیریتی آن ها بیشتر زیر ذره بین و نگاه انتقادی است.

وی، نگاه واقع نگرانه به حضور زنان در عرصه اجتماع را معطوف به ارزیابی بر اساس عملکرد دانست و با اشاره به نقش خطیر زنان در کانون خانواده اظهار داشت: طبیعی است که زنان در دوره هایی از زندگی که فرزندان خردسال دارند، مسئولیت اصلی خود را در کانون خانواده ایفا می کنند، اما پس از آن فارغ از موضوع جنسیتی، زنان نیز می بایست همانند مردان و بر اساس توانمندی هایشان به ایفای نقش در جامعه بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حضور زن در مجامع تصمیم گیری، شوراها، کمیته ها، کابینه ها و جایگاه های مختلف را یک ضرورت خواند؛ چرا که زنان نگاه دیگر و متفاوتی به موضوعات دارند و به عنوان نماینده یک قشر دیگر، زاویه دید متفاوتی را در پرداختن به مسائل کشور و یافتن راه حل برای آن ها ارائه می کنند.

محمدی در ادامه به موضوع سخنرانی خود با عنوان «فناوری و خانواده» پرداخت و با تشریح ابعاد مختلف ظهور و حضور فناوری ها در زندگی اجتماعی، فرصت ها و آسیب های ناشی از این حوزه را برای حاضرین تشریح کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-01-01 22:42

افزودن دیدگاه جدید