کد مطلب: 

183193

فرصت‌های فضای مجازی برای جامعه از تهدیدات آن بیشتر است

همایش "آسیب شناسی فضای مجازی و خانواده" از سلسله برنامه های یکپارچه امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با حضور دکتر علی اکبر فرهنگی، چهره ماندگار رشته مدیریت رسانه، مدیران و کارکنان این وزارت در سالن اجتماعات پیامبر اعظم برگزار شد.
فرصت‌های فضای مجازی برای جامعه از تهدیدات آن بیشتر است

به گزارش خبرنگار سیتنا، در این همایش، سودابه رادفرد مسئول امور زنان و خانواده وزارت ارتباطات، شرکت ها و سازمانهای تابعه گزارشی از عملکرد این بخش ارائه کرد و ظهور تکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است را منشا بسیاری از تغییرات کارکردهای بنیان خانواده دانست که به مثابه یک تیغه دو لبه هم می تواند فرصت و هم تهدید باشد، لذا فرهنگ سازی افراد و جامعه در این خصوص موثر است.

وی در ادامه از تدوین برنامه راهبردی شورای فرهنگی وزارت ارتباطات، شرکت ها و سازمانهای تابعه خبر داد که در صورت نهایی شدن می تواند به عنوان نقشه راه در امور فرهنگی این حوزه راهگشا باشد.

در ادامه برنامه سخنران اصلی همایش دکتر فرهنگی به تشریح زوایای ارتباطات انسانی و تکنولوژی پرداخت.

وی با تعریف فضای مجازی و سایبر و به برشماردن مزایای فضای مجازی در ارتقا توانمندی بشر در توسعه جوامع و بهبود سهولت ارتباطات به عنوان فرصت های بی نظیر ی که فضای مجازی برای این قرن ایجاد کرده است، پرداخت.

وی سپس از آسیب های این فضا به طور اخص به بنیان خانواده و روابط انسانی اعضای آن، سخن گفت.

این استاد دانشگاه تهران با تأکید برضرورت حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی افزود: با وجود تمام آسیبهایی که بعضاً برای اینترنت، فضای مجازی و سایبر بر شمرده می شود اما باز هم کفه سنگین ترازوی بررسی علمی و اجتماعی به سمت منافع و فرصتهای این ابزار است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-29 17:28

افزودن دیدگاه جدید