کد مطلب: 

183114
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

حقوق نیروی کار خارجی در حوزه فاوا باید حداقل هفت برابر حداقل حقوق پایه قانون کار هر سال باشد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سومین نشست هم اندیشی با فعالان خصوصی ICT، اظهار داشت: با ابلاغ آیین نامه توسعه و گسترش کاربری فاوا از سوی دولت، زمینه رفع بسیاری از مشکلات موجود در جهت توسعه کسب و کار این حوزه فراهم شده است.
حقوق نیروی کار خارجی در حوزه فاوا باید حداقل هفت برابر حداقل حقوق پایه قانون کار هر سال باشد

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس نصراله جهانگرد رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، در سومین نشست هم اندیشی با فعالان خصوصی ICT، افزود: این آیین نامه تسهیل تحول در نظام اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور بر محور دانش و فناوری با  استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فراهم نمودن زمینه ها و فرصت های بهتر برای جلب مشارکت بخش خصوصی و ترغیب سرمایه گذاری در اجرای فعالیت ها برای رشد فناوری اطلاعات در کشور، تسهیل و تسریع خدمت رسانی به آحاد جامعه از رهگذر گسترش خدمات الکترونیکی و کاربرد آن در کلیه بخش های کشور، ارتقای کارآمد نظام اداری کشور مبتنی بر گسترش فاوا برای عرضه فراگیر و در دسترس عام خدمات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه سرمایه انسانی فاوا به عنوان اولویت راهبردی در توسعه اشتغال دانش پایه و ارزش افزا از جمله اهداف تدوین این آیین نامه بوده است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: بر اساس آیین نامه توسعه و گسترش کاربری فاوا، وزارت امور اقتصاد و دارایی با همکاری سایر دستگاه های اجرایی موظف است سازوکارهای لازم درجلب و تسهیل و مشارکت شرکت های بین المللی در فعالیت های فاوای ایران را فراهم کند که تا کنون دستورالعمل مربوطه تدویت شده که پس از طی مراحل قانونی ابلاغ خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است تا وزارت صنعت، معدن و تجارت تسهیلات و سازو کارهای لازم جهت توسعه صادرات وحضور شرکت های خصوصی ایرانی در بازارهای بین المللی فاوا را فراهم کند.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اهمیت حفظ بازار کار برای نیروی های داخلی اظهارداشت: در این آیین نامه و به منظور صیانت از نیروی کار داخلی واستفاده از توانمندی های داخلی، علاوه بر سایر مقررات به کارگیری نیروی کار خارجی در حوزه فاوا از نظر کیفیت تخصصی باید حداقل دستمزد در حد پرداخت هفت برابر حداقل حقوق پایه قانون کار هر سال باشد.

وی تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته برای جلب نیروی کار نخبه، سقف مشخصی برای دستمزد تعیین می شود که با افزایش این سقف، در جذب نیروهای با استعداد با دیگر کشورهای توسعه یافته، رقابت میکنند.

وی افزود: اما در کشورهای کمتر توسعه یافته که نیروی کار نخبه صادر می کنند، برای حفظ بازار کار برای نیروهای داخلی، اجازه جذب نیروی کار حرفه ای با حقوق بالاتر از حداقل حقوق نیروی داخلی تعیین می کنند تا نیروهای با مهارت کم و معمولی وارد کشور نشود.

نصراله جهانگرد تصریح کرد: تمهیدات برای توسعه محتوا به خط و زبان فارسی در فضای مجازی و تسهیل تبادل اطلاعات میان دستگاه های اجرایی از دیگر بخش های آیین نامه توسعه و گسترش کاربری فاوا محسوب می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-27 10:22

افزودن دیدگاه جدید