کد مطلب: 

183071

اعلام جزئیات برگزاری مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص)

چهره های سرشناس هنرهای نمایشی، سینما و موسیقی مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) را برگزار می کنند.
اعلام جزئیات برگزاری مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص)

به گزارش سیتنا، محمد حمیدی مقدم کارگردان و تهیه کننده مراسم اعطای نشان جایزه مصطفی (ص) درباره ویژگی های این مراسم توضیح داد: در این مراسم که امروز برگزار خواهد شد، تلاش کرده ایم تا فرم در خدمت محتوا باشد و به دلیل این که جایزه مصطفی (ص) نخستین دوره خود را پشت سر می گذارد و در نوع خود بدیع و نوآورانه است، بخش ها و آیتم های متعدد و متنوعی برای این مراسم طراحی، ایده پردازی و اجرا شده است.

وی افزود: برای مثال درباره محل تولد، زندگی و بیوگرافی دانشمندان برگزیده کلیپ ها و تصاویر اختصاصی تهیه شده که آن ها را به خوبی به مدعوین مراسم معرفی می کند. همچنین درباره کشورهایی که این دانشمندان به نمایندگی از آن ها برگزیده و معرفی می شوند، اطلاعات جامعی را در اختیار حاضران مراسم در کلیپ هایی مستقل قرار می دهیم.

این تهیه کننده و کارگردان سینما و تلویزیون با اشاره به رنگ های قالب در دکور و تم های به کار رفته در مراسم گفت: رنگ های فیروزه ای و طلایی رنگ های غالب در دکور مراسم اعطای نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام هستند. همچنین کلیت و بخش های مختلف مراسم و طراحی ها در یک هارمونی و تمی مشخص تعریف شده اند. برای اولین بار لوگوی جایزه مصطفی(ص) در این مراسم نمایش داده می شود و تلاش شده تا مراسم وجه بین المللی خود را تثبیت کند تا جایزه مصطفی (ص) معرفی جریانی علمی در سطح جهان اسلام باشد و مسیر خود را برای دوره های بعدی برگزاری تسهیل کند.

وی درباره زمان برگزاری مراسم و بخش های مختلف آن بیان کرد: این مراسم بین 90 تا 100 دقیقه خواهد بود. همچنین دارای بخش های نمایشی و پرفورمنس به کارگردانی حسین پارسایی کارگردان سرشناس تئاتر، اجرای موسیقی توسط استاد علیرضا افتخاری خواننده شناخته شده کشورمان، همراه با این گروه، شعرخوانی این مراسم بر عهده وحید جلیلوند نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون و نگین کیانفر است. اجرای مراسم را نیز علی معلم فعال سرشناس فرهنگ، سینما و رسانه و احتمالا یکی از بازیگران خانم سینما برعهده خواهند داشت. طراحی صحنه و دکور مراسم را نیز امیر اثباتی برعهده داشته است.

حمیدی مقدم در پاسخ به این که طراحی و چیدمان این مراسم چقدر زمان برده است، ادامه داد: من از سال گذشته در جریان برگزاری جایزه مصطفی (ص) قرار داشتم. اما کار طراحی مراسم اعطای این جایزه از شهریور ماه امسال آغاز شد و باید بگویم که خانم ملک جهان خزاعی در طرح اولیه این مراسم و مختصات آن کمک زیادی به ما کردند. به ترتیب هریک از بخش ها بعد از آغاز رسمی طراحی کار، برنامه ریزی های خود را شروع کردند. گروه طراحی صحنه دو ماه قبل کارشان را شروع کردند و گروه نمایش مراسم نیز از یک ماه و نیم گذشته تمرینات مستمری برای اجرا در این مراسم داشته اند.

مراسم اعطای جایزه مصطفی (ص) امروز با حضور 60 دانشمند برتر جهان اسلام از 28 کشور جهان، چهره های ماندگار علم و فناوری، مسئولان و مقامات سیاسی، اقتصادی علمی و شخصیت های برجسته فرهنگی و هنری کشورمان در تالار وحدت برگزار می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-25 10:40

افزودن دیدگاه جدید