کد مطلب: 

183043
بازخوانی نظرسنجی سیتنا؛

منافع حداکثری رایتل از اجرای طرح ترابردپذیری

بر اساس نظرسنجی سیتنا در بازه زمانی شهریور ماه سال جاری، با اجرای طرح ترابردپذیری، 36 درصد مشترکان ترجیح می‌دهند اپراتورشان را عوض نکنند، اما در میان سایرین 17 درصد از همراه اول به رایتل و 8 درصد نیز از ایرانسل به رایتل کوچ می‌کنند، که این میزان با توجه به تعداد مشترکان فعلی رایتل، منافع حداکثری را عاید اپراتور سوم خواهد کرد.
منافع حداکثری رایتل از اجرای طرح ترابردپذیری

بر اساس نظرسنجی شهریورماه 94 پایگاه خبری سیتنا که بالغ بر 1000 نفر در ان شرکت کردند، با اجرای طرح امکان تغییر اپراتور با حفظ شماره (ترابردپذیری)، 36 درصد از مشترکان ترجیح می‌دهند اپراتورشان را عوض نکنند، در میان سایرین نیز 17 درصد از مشترکان همراه اول ترجیح می‌دهند به رایتل و 23 درصد از مشترکان همراه اول نیز ترجیح می‌دهند به ایرانسل کوچ کنند.

8 درصد از کاربران نیز کوچ از ایرانسل به رایتل و 11 درصد کوچ از ایرانسل به همراه اول را در نظر دارند و در نهایت 2 درصد از کاربران نیز از رایتل به همراه اول و 3 درصد نیز از رایتل به ایرانسل کوچ خواهند کرد.

به عبارت دیگر نظر به غالب بودن همراه اول و اینکه احتمالا تعداد زیادی از مشترکان این اپراتور تا کنون اپراتور دیگری را امتحان نکرده‌اند، حدود 40 درصد از مشترکان این اپراتور ترجیج می‌دهند اپراتور دیگری را امتحان کنند و البته 13 درصد از مشترکان دو اپراتور دیگر نیز تمایل به حضور در همراه اول دارند.

در همین حال 19 درصد از مشترکان ایرانسل و تنها 5 درصد از مشترکان رایتل تمایل دارند اپراتور دیگری را امتحان کنند و البته 26 درصد مشترکان دو اپراتور دیگر تمایل به حضور در ایرانسل و 25 درصد مشترکان همراه اول و ایرانسل نیز تمایل دارند خدمات رایتل را امتحان کنند.

گفتنی است؛ ترابردپذیری شماره تلفن همراه فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک خدمات دهنده تلفن همراه به خدمات دهنده دیگر تلفن همراه کوچ کند.

این تکنولوژی قدمتی بیش از 15 سال دارد و هم اکنون در بیش از 70 کشور در دنیا انجام می‌شود و در نهایت 320 اپراتور دنیا به اجرای این طرح روی آورده اند.

بتازگی تفاهم‌نامه اصول حاکم بر ارائه خدمات ترابردپذیری شماره تلفن همراه (Mobil Number Portability) بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی و سه اپراتور تلفن همراه کشور نیز مبادله شد.

این طرح در یک برنامه 10 ماه از مرداد ماه 94 آغاز شده و در 22 بهمن ماه سال جاری قرار است وارد فاز اجرایی شود.

در همین حال، مدیرعامل رایتل با ابراز تمایل نسبت به اجرای ترابردپذیری شماره‌های موبایل، گفت: کیفیت دیتای رایتل به اندازه‌ای است که قطعا بسیاری از مشترکان اپراتورهای دیگر با همان شماره‌های خود به شبکه ما می‌آیند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-24 17:27

افزودن دیدگاه جدید