کد مطلب: 

182976

تسهیلات سازمان نصر تهران به اعضاء برای دریافت مجوز خدمات پس از فروش

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از ارائه تسهیلات به اعضا در خصوص فرآیند اخذ مجوز خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات خبر داد.
تسهیلات سازمان نصر تهران به اعضاء برای دریافت مجوز خدمات پس از فروش

به گزارش سیتنا، اصغر رضانژاد گفت: براساس تفاهم صورت گرفته میان سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و شرکت بازرسی مورد تایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اعضای سازمان می توانند با برخورداری از تخفیف چشم گیری در ارتباط با هزینه های ممیزی شرکت بازرسی، مجوز ارائه خدمات پس از فروش در حوزه ICT را در نهایت از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.

رضانژاد با بیان اینکه تا پیش از این هزینه ممیزی شرکت بازرسی خدمات پس از فروش برای صنف بسیار بالا بود، افزود: سازمان با امضای این تفاهم نامه موفق شد علاوه بر دریافت تخفیف هنگفت برای اعضا در زمینه هزینه ممیزی شرکت بازرسی موردتایید سازمان حمایت مصرف کنندگان، فرایند کلی احراز صلاحیت شرکت ها برای دریافت مجوز گارانتی را تسهیل و تسریع کند.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با اشاره به فرایند کلی دریافت مجوز خدمات پس از فروش حوزه ICT گفت: درحال حاضر اعضای سازمان که متقاضی دریافت مجوز ارائه خدمات پس از فروش هستند در ابتدا می توانند  با مراجعه به سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، درخواست خود را ارائه کنند. سازمان در این مرحله به کمک بازوهای کارشناسی خود و براساس بندهای آئین نامه خدمات پس از فروش، درخواست شرکت های متقاضی را برای دریافت مجوز ارائه خدمات پس از فروش بررسی و پیش ممیزی می کند.

رضانژاد ادامه داد: درصورتی که طبق آئین نامه خدمات پس از فروش، این شرکت ها دارای شرایط  لازم باشند ، سازمان متقاضیان را به شرکت بازرسی موردتایید سازمان حمایت معرفی خواهد کرد.

او با اشاره به ادامه فرایند اخذ مجوز ارائه گارانتی گفت: در این مرحله شرکت بازرسی موردتایید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بلافاصله پس از معرفی سازمان، درصورت احراز صلاحیت شرکت ها مطابق قوانین، گزارش ممیزی خود را به سازمان حمایت ارسال می کند. متقاضیان در نهایت می توانند مجوز خدمات پس از فروش خود را از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دریافت کنند.  

رضانژاد با اشاره اینکه "سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان" تنها مرجع صدور مجوز خدمات پس از فروش در تمام حوزه ها است، ادامه داد: براساس قانون حمایت از مصرف کنندگان، تنها سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مرجع صدور این مجوزهاست و هیچ نهاد و یا تشکل دیگری، طبق قانون، مجاز به صدور این مجوزها و کارت هایی تنها نام "کارت گارانتی" به شرکت های متقاضی نیست.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران با تاکید براینکه ساماندهی و نظام بخشی بازار فناوری اطلاعات از جمله وظایف و رسالت های سازمان نظام صنفی رایانه ای است، ادامه داد: اطمینان و برخورداری از خدمات پس از فروش مناسب  حق مسلم تمام مصرف کنندگان است و سازمان نظام صنفی رایانه ای تلاش می کند تا براساس وظایف قانونی اش، سازمان حمایت مصرف کنندگان را برای ممیزی خدمات پس از فروش در حوزه فناوری اطلاعات یاری دهد.

دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران در خصوص شکایات مطرح درحوزه خدمات پس ازفروش گفت: همچون سایر تخلفات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران آماده دریافت هرگونه گزارش تخلف در بخش ارائه خدمات پس از فروش در حوزه ICT است  و تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند  هرگونه شکایات خود را در این بخش را به دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران ارائه کنند.

بر اساس اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، طبق مفاد ضوابط اجرایی ماده 37 آئین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در بخش تجهیزات فناوری اطلاعات و ماشین های اداری، تمامی شرکت های خارجی و نمایندگان رسمی آنها در صورت اقدام به واردات  کالا مکلفند متناسب با میزان و گستره توزیع کالاهای خود مراکز سرویس و شبکه خدمات پس از فروش  را مطابق ضوابط آیین نامه های مرتبط ایجاد  کنند.

بر اساس مفاد ضوابط اجرایی، تمام عرضه کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاها در کشور، موظفند برای کالاهای خود دفترچه راهنمای فارسی و کارت ضمانت صادر کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-22 13:41

افزودن دیدگاه جدید