کد مطلب: 

182875

اعلام تعداد سایت‌های خبری بدون مجوز در کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: در حال حاضر ۲ هزار سایت خبری در کشور مجوز ندارند که برای آنها تسهیلاتی را فراهم کرده‌ایم تا مجوز بگیرند.
اعلام تعداد سایت‌های خبری بدون مجوز در کشور

به گزارش سیتنا، علی جنتی در جمع مدیران و سردبیران مطبوعات سبزواری با بیان اینکه در دو سال اخیر، بیش از ۴ هزار رسانه نشریه و وب‌سایت مجوز گرفته‌اند، اظهار داشت: این میزان مجوز در طول سال‌های انقلاب بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ١٠ هزار روزنامه و نشریه مجوز گرفته‌اند، افزود: در حال حاضر ٢ هزار سایت خبری در کشور مجوز ندارند که برای آنها تسهیلاتی را فراهم کرده‌ایم تا مجوز بگیرند.

جنتی با اشاره به کمک وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به رسانه‌ها و روزنامه‌ها نیز خاطرنشان کرد: ما کمک هایمان به صورت یارانه به رسانه‌ها و روزنامه‌ها دارای ضوابط خاصی است و در چهارچوب این ضوابط یارانه پرداخت می شود که به صورت شفاف نیز فهرست پرداختی ها منتشر می شود.

وی با بیان شفاف سازی فضای جامعه توسط رسانه‌ها یادآور شد: قانون مطبوعات دارای نقدهای زیادی است که برای رفع این نواقص لایحه جدیدی را تدوین کرده‌ایم که سال آینده به مجلس ارائه می‌شود و این اشکالات در آن برطرف شده است.

وی با تاکید بر اینکه برای ما هیچ تفاوتی بین رسانه‌های طرفدار دولت یا مخالف دولت نیست، عنوان کرد: ما فقط می‌خواهیم رسانه‌ها به شفاف‌سازی فضای جامعه کمک کنند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه ما در برخورد با رسانه‌ها کاملا بی‌طرف هستیم، اظهار کرد: برای برخورد با رسانه های متخلف٬ هیئتی مطبوعاتی داریم که این هیئت ٧ عضو دارد و ارشاد فقط یکی از این اعضا است.

وی تصریح کرد: ما بسته‌های مختلفی نیز برای تشویق رسانه‌ها داریم که بر اساس آن ضوابطی که پیش بینی شده رسانه ها را مورد تشویق قرار می دهیم.

جنتی گفت: یارانه تمام موسسات مطبوعاتی و نشریات دولتی و وابسته به سازمان های عمومی قطع شده و این کار در  راستای کمک به نشریات و مطبوعات خصوصی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-19 14:31

افزودن دیدگاه جدید