کد مطلب: 

182668
زاکربرگ در واکنش به سخنان جنجالی دونالد ترامپ:

می‌خواهم صدایم را در حمایت از مسلمانان سراسر جهان منعکس کنم

مارک زاکربرگ در واکنش به نفرت‌پراکنی‌ها علیه مسلمانان، با انتشار پستی در صفحه فیس‌بوک خود حمایتش از جامعه مسلمانان را اعلام کرد و گفت کسی نباید به خاطر اعمال افراط‌گرایان همه باورمندان به یک دین را مسئول بداند.
می‌خواهم صدایم را در حمایت از مسلمانان سراسر جهان منعکس کنم

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از خبرگزاری آلمان، مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، در واکنش به موج اظهارات تبعیض‌آمیز و جنجال‌برانگیزی که پس از فاجعه حملات تروریستی پاریس و حادثه تیراندازی سن‌برناردینو علیه مسلمانان به راه افتاده، با انتشار پستی اعلام کرد که می‌خواهد صدایش را در حمایت از مسلمانان سراسر جهان منعکس کند.

مارک زاکربرگ ۳۱ ساله در پست کوتاه فیس‌بوکی خود آورده: «اگر شما مسلمانی در جمع ما هستید، به عنوان رهبر فیس‌بوک از شما می‌خواهم که بدانید ما همیشه مقدم‌تان را گرامی می‌داریم و برای حراست از حقوقتان مبارزه می‌کنیم تا محیط امن و صلح‌آمیزی برایتان بسازیم.»

او در این یادداشت کوتاه تاکید کرد که حس مسلمانانی را که می‌ترسند به خاطر اعمال دیگران مجازات شوند، درک می‌کند و گفت که از والدینش آموخته است که "باید در برابر حملات به گروه‌های گوناگون انسانی بایستد".

او به کسانی که بی‌اعتنا از کنار این حملات می‌گذرند هشدار داد که "اگر حمله‌ای امروز علیه شما نیست، بدانید که حمله به آزادی‌های هر فردی، به همه ما ضربه خواهد زد".

بنیان‌گذار فیس‌بوک که به تازگی صاحب فرزند شده، در پایان نوشته خود می‌گوید: «به دنیا آمدن فرزندمان امیدهای زیادی به زندگی ما بخشیده، اما نفرت‌پراکنی برخی ممکن است ما را وادار به تسلیم کند. ما نباید امیدمان را از دست دهیم. تا زمانی که ما در کنار هم می‌ایستیم و نیکی‌ها را در درون یکدیگر می‌بینیم، می‌توانیم جهان بهتری برای همه مردم بسازیم.»

سخنان مارک زاکربرگ که واکنشی است به نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و به خصوص اظهارات تبعیض‌آمیز و جنجالی دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، که اخیرا خواستار منع کامل ورود مسلمانان به خاک آمریکا شد، با استقبال گسترده بسیاری از کاربران فیس‌بوک و توییتر روبرو شده است.

دونالد ترامپ، در واکنش به حادثه تیراندازی در سن‌برناردینوی کالیفرنیا که ۱۴ کشته بر جای گذاشت، گفته بود «ما باید ورود مسلمانان به آمریکا را کاملا ممنوع کنیم تا بتوانیم کنترل اوضاع را به دست بگیریم. کنترل اوضاع از دست ما خارج شده است.»

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-11 09:15

افزودن دیدگاه جدید