کد مطلب: 

182511

شرکت‌‌های فرانسوی و انگلیسی امکان اتصال داعش به اینترنت را فراهم می‌کنند!

گروه تروریستی داعش برای ارتباط‌گیری و نشر پیام‌ها و ویدوئوهای تبلیغاتی خود در اینترنت، به امکانات ماهواره‌ای وابسته‌ است. ظاهرا اعضای این گروه در سوریه و عراق برای این منظور از خدمات شرکت‌های اروپایی از جمله شرکت های فرانسوی و انگلیسی استفاده می‌کنند.
شرکت‌‌های فرانسوی و انگلیسی امکان اتصال داعش به اینترنت را فراهم می‌کنند!

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مطابق اطلاعاتی که در اختیار "اشپیگل آنلاین" قرار گرفته، در سوریه و عراق تجهیزات الکترونیکی فراوانی وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد از طریق ماهواره به اینترنت دسترسی داشته باشند.

این رسانه آلمانی گزارش داد، دست‌کم صدها دستگاه از این تجهیزات در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش قرار دارند.

بنابه این گزارش این تجهیزات شامل یک دیش، یک مودم و دستگاه‌های فرستنده و گیرنده می‌شوند و بیش از همه با ماهواره‌های شرکت بریتانیایی " Avanti Communications" و شرکت فرانسوی " Eutelsat" ارتباط برقرار می‌کنند.

ارتباط اینترنتی ماهواره‌ای

از ماهواره‌های شرکت فرانسوی "یوتل‌ست" بیشتر برای ارتباط‌های تجاری از جمله ارتباط اینترنت ماهواره‌ای استفاده می‌شود. شماری از فرستنده‌های ماهواره‌ای رادیو و تلویزیونی نیز از خدمات این شرکت بهره می‌گیرند.

در سوریه زیرساخت‌ها و خطوط ارتباطی در بخش بزرگی از کشور یا به کلی نابود شده یا به شدت خسارت دیده است. به همین دلیل در بسیاری از مناطق برای وصل شدن به اینترنت باید از ماهواره استفاده کرد.

در حالتی عادی هر شهروندی می‌تواند از خدمات اینترنت ماهواره‌ای استفاده کند. به گزارش "اشپیگل آنلاین" در شهرهایی مانند رقه و دیرالزور که نیروهای گروه داعش بر آن تسلط دارند، تروریست‌ها ارتباط‌های اینترنتی را کنترل می‌کنند و مانع خرید مستقیم تجهیزات لازم توسط مردم می‌شوند.

در این شهرها راه‌اندازی تجهیزات ارتباط ماهواره‌ای با اینترنت تنها توسط افراد مورد اعتماد و وابسته به گروه داعش انجام می‌شود، و کسانی که از این قاعده سرپیچی کنند به شدت مجازات خواهند شد.

قاچاق تجهیزات از طریق ترکیه

تکنیک و امکانات مورد نیاز برای وصل شدن به اینترنت ماهواره‌ای توسط زنجیره‌ای از شرکت‌های خدماتی ارائه می‌شود که در انتها به شرکت‌های بزرگ اروپایی در زمینه شبکه‌های ماهواره‌ای متصل می‌شوند.

خدمات مارک " Hughes" از شرکت بریتانیایی و " Tooway" از کمپانی "یوتل‌ست" از پرطرف‌دارترین امکانات ارتباط اینترنتی در سوریه محسوب می‌شوند.

دولت فرانسه به طور غیرمستقیم در کمپانی "یوتل‌ست" که دفتر مرکزی آن در پاریس قرار دارد، در حدود ۲۶ درصد سهیم است.

شرکت‌های واسطه تجهیزات مورد نیاز و خطوط ارتباطی را از شرکت‌های اصلی می‌خرند و آنها را در اختیار کاربران شخصی یا موسسه‌ها قرار می‌دهند.

به گزارش "اشپیگل آنلاین" ترکیه مهم‌ترین مسیر انتقال تجهیزات الکترونیکی و وسایل مورد نیاز برای ارتباط اینترنتی ماهواره‌ای محسوب می‌شود و هزاران دستگاه از این طریق به سوریه انتقال می‌یابد.

موقعیت تجهیزات در سوریه و عراق

به این ترتیب کمپانی‌های خدمات ماهواره‌ای و شرکت‌های واسطه می‌توانند از محل دقیق کاربران آگاه باشند؛ هنگام نصب و راه‌اندازی تجهیزات ماهواره‌ای و برقراری ارتباط اینترنتی کاربران می‌بایست مشخصات "جی‌پی‌اس" (سامانه موقعیت‌یاب جهانی) مکان خود را ثبت کنند و چنانچه اطلاعات غلط بدهند ارتباط به خوبی برقرار نمی‌شود.

چنان که "اشپیگل آنلاین" در گزارش خود نوشته، مختصات "چی‌پی‌اس" برخی از دستگاه‌های منتقل شده به سوریه مربوط به سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ در اختیار این رسانه‌ی آلمانی قرار گرفته است.

این اطلاعات نشان می‌دهد دستگاه‌ها دقیقا در مناطق تحت کنترل گروه دولت اسلامی قرار دارند و بسیاری از آنها در شهر حلب هستند که به طور کامل در اختیار تروریست‌ها نیست.

بنابر این گزارش مختصات ثبت شده از دستگاه‌های یادشده نشان می‌دهد که بسیاری از آنها در مرکز اصلی تروریست‌های داعش در شهر رقه، همچنین شهرهای الباب و دیرالزور قرار دارند.

شمار دیگری از دستگاه‌هایی که رد آن‌ها مشخص شده در مناطق تحت تصرف تروریست‌ها در عراق به ویژه در شهر موصل مستقر شده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-05 01:15

افزودن دیدگاه جدید