کد مطلب: 

182439
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، اعلام کرد:

کاهش سه میلیونی مراجعه در ماه با بهره گیری از فناوری اطلاعات

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: تحقیق و پژوهش در دنیا هزینه دارد و این نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود و نیازمند تخصیص منابع ، به ویژه سرمایه گذاری در حوزه دارو که بالاترین بازده از نظر اقتصادی را دارا می باشد. تحقیق نیاز به ابزار، امکانات و نگهداشت نیروی انسانی دارد زیرا فکر و دانش شما تبدیل به تولید می شود.
کاهش سه میلیونی مراجعه در ماه با بهره گیری از فناوری اطلاعات

به گزارش سیتنا، دکتر سیدتقی نوربخش که همراه با دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ دکتر شانه ساز، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، از شرکت تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو بازدید می‌کرد، اظهار داشت: صنعت دارو یکی از حوزه هایی  است که اولویت اول سازمان تأمین اجتماعی است.
دکتر نوربخش با تأکید بر اینکه هلدینگ دارویی تأمین در زمینه تحقیق و توسعه اهتمام کامل داشته است، افزود: برای تحقیقات  و توسعه در صنعت داروسازی هیچ محدودیتی در سرمایه گذاری و افزایش سرمایه در گردش وجود ندارد و سازمان تامین اجتماعی بسیار راغب برای سرمایه گذاری جهت تحقیق و توسعه صنعت دارویی کشور است.
وی با بیان اینکه شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو می تواند در زمینه تولید ملی و ایجاد خودکفایی با تولید داروها به عنوان کالای استراتژیک نقش بسزایی داشته باشد، افزود: شرکت توفیق دارو نیاز به سرمایه گذاری های جدی دارد که می بایست توسط سازمان تأمین اجتماعی انجام شود و من امیدوار هستم سرمایه گذاری سازمان در این بخش افزوده شود. یکی از راهبردها و استراتژی های اصلی سازمان کمک به تحقیق و توسعه صنعتی کشور است بخصوص دارو که سنخیت بیشتری نسبت به فعالیتهای دیگر سازمان دارد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند، گفت: این امر با نگاه به درون و توجه به پتانسیل های بی کران دانشمندان ما در داخل و خارج از کشور و با یک مدیریت صحیح و منابع کافی به سر انجام خواهد رسید.
دکتر نوربخش اضافه کرد: من مطمئن هستم شما عزیزان را هیچ انگیزه ای جز وطن دوستی و عشق به تولید علم و دانش در اینجا جمع نکرده است و قطعاً آنچه از دست من و سازمان تامین اجتماعی برآید در حق شرکت توفیق دارو فروگذار نخواهم کرد.
دکتر نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی در جنگ اقتصادی علیه کشور که خصوصاً در یک سال اخیر وجود دارد، در خاکریز خط مقدم دفاعی بوده است و با برنامه ریزی مدون و تدوین شده توانسته ایم تعهدات خود را انجام دهیم.
وی افزود: پاک سازی سازمان تأمین اجتماعی از کلیه حواشی حاکم بر آن و ایجاد بستر سالم و روح سلامت در بنگاه بزرگی که گردش مالی بالایی در سال دارد مهمترین اولویت و استراتژی مدیریتی در سازمان تأمین اجتماعی بوده است.
دکتر نوربخش گفت: در زمینه IT پیشرفت قابل توجهی بدست آمده است و اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی باعث کاهش حدود سه میلیون مراجعه در ماه شده و کنترل و رفع بهینه مشکلات مردم انجام شده است.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری نیاز به کار بیشتری داریم، اظهار داشت: در بخشی که نیاز به بهبود داریم این است که باید وارد بازار سرمایه شویم زیرا 240 بنگاه اقتصادی را مدیریت می کنیم  و پرتفوی 60 هزار میلیارد تومانی در صنعت کشور داشته و  به همین دلیل باید نقش برجسته در R&D (تحقیق و توسعه) داشته باشیم.
در این بازدید دکتر حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: در سیاست گذاری های کلان جمهوری اسلامی باید حداکثر 3 درصد از سهم تولید ناخالص ملی به امر تحقیقات اختصاص یابد اما علیرغم کلیه تلاش‌هایی که شده است، در حال حاضر حداکثر نیم درصد صرف تحقیقات می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی و بیرون آمدن از وابستگی و با توجه به اینکه ما را از دارو و غذا تحریم کرده اند و به دلیل استمرار تحریم ها که باز هم امکان ادامه یافتن تحریم ها وجود دارد که تاثیر گذاری آنها در صنعت کشور وجود دارد باید سعی کنیم تا از وابستگی ها نجات یافته و به سمتی برویم که وابستگی ها را کم نماییم و همچنین با توجه به ادامه دشمنی ها باید به R& D اهتمام ورزیم.
در این بازدید همچنین دکتر عطار، مدیر عامل شرکت توفیق دارو، گزارشی از پیشرفت و دستاوردهای شرکت را ارائه نمود.
دکتر عطار، به ظرفیت سازی کشور در بحث تجاری سازی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه مجوزهای لازم در زمینه داروهای دانش بنیان داده شود، شرکت توفیق دارو علاوه بر ساخت مواد اولیه، می‌تواند با توجه به  ظرفیت های ساخت محصول نهایی در سایر شرکتها اقدام به ساخت محصولات خود نماید.
دکتر شانه ساز، مدیرعامل هلدینگ دارویی تامین، نیز طی سخنانی اظهار داشت: شرکت توفیق دارو با توجه به تیم کارشناسی و مدیریتی بسیار قوی یکی از افتخارات هلدینگ دارویی بوده و یکی از معدود شرکتهایی است که واقعا و صادقانه به تحقیق و توسعه می پردازد .
در ادامه این دیدار، دکتر نوربخش و هیأت همراه از واحدهای مختلف بخش فناوریهای نوین دارویی بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-30 18:19

افزودن دیدگاه جدید