کد مطلب: 

182438
در کمیسیون ICT و اقتصاد رسانه، صورت گرفت:

بررسی پیشنهادات حوزه ICT برای قانون برنامه ششم توسعه

پنجمین جلسه کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه با هدف بررسی پیشنهادات بخش ICT برای قانون برنامه ششم، امروز هشتم آذرماه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
بررسی پیشنهادات حوزه ICT برای قانون برنامه ششم توسعه

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مجمع تشکل های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، در این جلسه که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه و نمایندگانی از انجمن تولیدکنندگان نرم افزار تلفن همراه، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ، اتحادیه صنایع لوح های فشرده، انجمن ناشران دیجیتال و مسوولان وزارت صنعت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، سازمان توسعه تجارت، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتال، مرکز پژوهش های مجلس، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سندیکای افتا، سندیکای صنعت مخابرات، بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دبیرخانه شورای انفورماتیک برگزار شد، پیشنهادات کمیسیون در مورد قانون برنامه ششم مورد بررسی قرار گرفت.

محمد رضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه در این جلسه با اشاره به اینکه در خصوص قانون برنامه ششم پیشنهادات اعضا به کمیسیون رسیده و مورد جمع بندی قرار گرفته است، گفت: برای قانون برنامه ششم پیشنهاد می شود تا در بحث آموزش IT، برنامه های آموزشی وزارت آموزش و پرورش ملاک قرار گرفته شود و صدا و سیما نیز باید برنامه هایی را به صورت رایگان به امر آموزش IT اختصاص داده و همچنین وزارت علوم به ایجاد رشته های جدید در زمینه ICT بپردازد.

طلایی افزود: همچنین پیشنهاد می شود برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در تامین و اعطای اعتبارات در بخش توسعه و نشر بازی های رایانه ای بومی راهکارهایی تدوین شود.

به گفته طلایی، برنامه ششم باید به گونه ای نگاشته شود که در آن وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات ملزم به تدوین نقشه راه 5 ساله ICT تا پایان سال اول برنامه شده و همچنین تدوین استانداردهای حوزه امنیت اطلاعات سرعت بگیرد.

در ادامه مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت در برنامه ششم مکلف به تدوین بحث ارزش گذاری در حوزه فن آوری ارتباطات از طریق کارگروه ماده 19 شود. در این جلسه سازمان ملی استاندارد به عنوان متولی تدوین استانداردها برای توسعه یکپارچه استانداردهای تولیدات داخلی با نمونه های خارجی  پیشنهاد و راهکارهایی برای استفاده از حداکثر توان تولیدکنندگان داخلی از طریق فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص ارجحیت استفاده از تولیدات نرم افزاری بومی و تجهیزات سخت افزاری حوزه ICT خصوصا توسط بخش دولتی ارائه شد.

همچنین پیشنهاد شد وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و وزارت امور اقتصادی و دارایی نسبت به تعیین شیوه ای برای تسهیل در مشارکت شرکت های داخلی با سرمایه گذاران خارجی در زنجیره تامین کالا و خدمات مورد نیاز کشور با لحاظ نمودن خدمات نگهداری و پشتیبانی معتبر پس از فروش اقدام نماید.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق ایران، اظهار داشت: بر این اساس قرار است که به مبحث فناوری اطلاعات در کنار ارتباطات بها داده شده و همینطور وزارت اقتصاد در خصوص دریافت مالیات از شرکت های فعال در زمینه ICT تسهیلات و معافیت هایی را لحاظ کند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شد برنامه های نرم افزاری را که ارگان هایی مانند وزارت کشور تهیه می کنند اعم از تولید داخل یا خارجی به گونه ای باشد که موارد امنیتی به طور کامل در آن لحاظ شده و مورد تایید سازمان های مربوطه داخلی قرار بگیرند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-30 17:39

افزودن دیدگاه جدید