کد مطلب: 

182410

دسترسی به اینترنت با سرعتی 100 برابر بیشتر از وای فای

دانشمندان روش جدیدی را برای دسترسی سریع کاربران به اینترنت آزمایش کردند که در این روش به جای استفاده از فرکانس‌های رادیوئی معمول از یک وسیله قابل رؤیت استفاده کردند.
دسترسی به اینترنت با سرعتی 100 برابر بیشتر از وای فای

به گزارش سیتنا، تکنولوژی جدید ، "لای فای" نامیده شده است و اینترنت را با سرعتی بیشتر از 100 برابر سرعت وای فای در دسترس کاربران می گذارد، به نحوی که سرعت لای فای به یک گیگابایت در ثانیه می رسد.

لای فای به یک منبع نور همچون لامپ معمولی ، اتصال به اینترنت و حسگر نور نیاز دارد. شرکتی در استونی این هفته تکنولوژی لای فای را آزمایش کرد.

بی بی سی تأکید کرد که دو آزمایش عملی نشان داد که با استفاده از لامپ می توان با سرعتی برابر یک گیگابایت در ثانیه به اینترنت وصل شد. بررسی های آزمایشگاهی نیز نشان داده بود که از لحاظ نظری می توان به سرعتی برابر 224 گیگابایت در ثانیه رسید.

این دو آزمایش عملی در یک دفتر برای دسترسی کارکنان به اینترنت و در یک منطقه صنعتی که دارای تکنولوژی هوشمند نورپردازی بود ، انجام شد.

به گزارش العالم، مدیر اجرایی شرکت توسعه لای فای اعلام کرد: این تکنولوژی جدید در 3 یا 4 سال آینده در دسترس کاربران گذاشته خواهد شد. پروفسور هارالد هاس از دانشگاه ادینبور اولین کسی بود که اصطلاح لای فای را به کار برد و این اصطلاح را سال 2011 در کنفرانس تکنولوژی ، سرگرمی و طراحی " تِد " به زبان آورد.

سخنرانی هاس در این کنفرانس حدود 2 میلیون بار در اینترنت مشاهده شد و هاس در این سخنرانی نحوه دانلود کردن فیلم با لامپ را نشان داد.

یکی از بزرگترین مزایای لای فای این است که برخلاف وای فای با دیگر سیگنال های رادیوئی برخورد نمی کند لذا می توان از آن در هواپیما و اماکن دیگر استفاده کرد. مزیت دیگر اینکه طول موج سگینال رادیویی کوتاه است ولی طول موج نور حدود 10 هزار برابر طول موجه سیگنال رادیویی است، لذا امواج نوری فوراً ناپدید نمی شوند و ازبین نمی روند.

با این حال مهمترین عیب لای فای این است که نمی توان از این تکنولوژی در اماکن باز و زیر نور خورشید استفاده کرد زیرا سیگنال های خورشیدی در آن تأثیر می گذارند. عیب دیگر اینکه موج های لای فای از دیوار عبور نمی کنند لذا از لای فای باید در اماکنی همچون مناطق شلوغ یا بیمارستان که استفاده از وای فای خطرناک است ، استفاده کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-29 03:08

افزودن دیدگاه جدید