کد مطلب: 

182395
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد:

انجام 18 پروژه در زمینه اکوسیستم پایدار و مرکز عملیات امنیت بومی در پژوهشگاه

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از انجام 18 پروژه در زمینه اکوسیستم پایدار و مرکز عملیات امنیت بومی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خبر داد.
انجام 18 پروژه در زمینه اکوسیستم پایدار و مرکز عملیات امنیت بومی در پژوهشگاه

به گزارش سیتنا، دکتر محمد خوانساری، گفت: پژوهشگاه در راستای تأمین اهداف این طرح ملی، 18 پروژه با مجموعه اعتبارات 9 میلیارد تومان، در مدت 4 سال  انجام داده است.

وی به برنامه عملیاتی سه ساله در حوزه مراکز عملیات امنیت اشاره کرد و گفت: مجموع اعتبارات مورد نیاز جهت پروژه‌های جاری و پیش بینی شده این طرح، حدود 14 میلیارد تومان است.

خوانساری اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی مرکز عملیات امنیت سازمانی، طراحی مرکز ارائه خدمات مرکز عملیات امنیت، طراحی و پیاده سازی سامانه بدافزار گوشی‌های تلفن همراه (مبتنی بر سیستم عامل اندروید)، طراحی و پیاده سازی سامانه‌های تولید ترافیکی حملات مورد نیاز مراکز عملیات امنیت، نصب پایلوت مرکز عملیات امنیت سازمانی بر روی 10 سازمان، راه اندازی پایلوت مرکز ارائه خدمات امنیتی مدیریت شده و بومی سازی سامانه فورنسیک شبکه مختص مرکز عملیات امنیت از جمله این طرحها است.

وی در معرفی بخش دیگری از طرح‌های حوزه مراکز عملیات امنیت، گفت: همچنین ایجاد آزمایشگاه سامانه‌های تشخیص و پیشگیری از نفوذ، طراحی و پیاده سازی سامانه‌های تشخیص و پیشگیری از نفوذ مبتنی بر شبکه، نفوذ مبتنی بر میزبان‌های پست الکترونیک و نفوذ سیستم‌های کنترل صنعتی از جمله این طرح‌ها است.

خوانساری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تعاملات ملی و بین المللی و همچنین عضویت در کمیته‌های تخصصی، پژوهشی و منطقه ای این مرکز، گفت: در زمینه تعامل و اجرای برنامه‌های مشترک با سازمانهای وزارت، دانشگاهها و سایر دستگاه‌ها در شش ماه اول سالجاری، 14 نشست و میزگرد تخصصی اجرا شده است.

رئیس پژوهشگاه بر همکاری آموزشی با انجمن‌های علمی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این پژوهشگاه با انجمن یادا، انفورماتیک، کامپیوتر و بخش IEEE همکاری نزدیک داشته و حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد که در شش ماه سالجاری 18 برنامه توسط انجمن‌های فوق در پژوهشگاه برگزار شده است.

خوانساری همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: براساس قرارداد منعقده با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به منظور انتقال دانش و ایده‌های فناورانه به کشور، برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه‌های تخصصی، برقراری تسهیلات پسادکتری و دوره‌های فرصت‌های مطالعاتی به منظور جذب متخصصان و دانشجویان برجسته ایرانی مقیم خارج کشور، در مرکز فعال و در حال گسترش است.

وی به لزوم جذب نخبگان دانشجویی از دانشگاههای معتبر کشور اشاره کرد و افزود: در شش ماه اول سال جاری 69 دانشجو کارآموزی خود را در این پژوهشگاه گذرانده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 90 دانشجو برسد.

خوانساری در پایان تصریح کرد: برگزاری سمپوزیوم بین المللی مخابرات با شرکت متخصصان خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور، هر دو سال یکبار توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-28 17:55

افزودن دیدگاه جدید