کد مطلب: 

182330

دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند ساروی در اینستاگرام

عامل نشر اکاذیب و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط کارآگاهان جرائم رایانه ای پلیس فتا مازندران شناسایی و دستگیر شد.
دستگیری عامل هتک حیثیت شهروند ساروی در اینستاگرام

به گزارش سیتنا، سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران، گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساروی به پلیس فتای استان مازندران مبنی بر این که فردی ناشناس با طراحی صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن توهین نسبت به وی اقدام به قرار دادن عکس های خانوادگی اش در آن  کرده ، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ مرجوعه قضایی ماموران موفق شدندبا انجام تحقیقات فنی و پلیسی متهم که اهل یکی از شهرستان های همجوار بوده را شناسائی کنند.

محمدنژاد درادامه خاطر نشان کرد : پس از شناسایی متهم ماموران متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی همچنین تصریح کرد: متهم که تعمیرکار سیستم های رایانه ای بوده هنگام تعویض سیستم عامل رایانه شاکی عکس های موجود در سیستم را برای خود کپی کرده ودر فرصتی مناسب اقدام به ساخت ID به نام شاکی و با استفاده از عکس های وی کرد.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه از کاربراین سیستم های رایانه ای خواست :ضمن خودداری از قرار دادن عکس های خصوصی خود در اختیار دیگران ، حتی الامکان عکس ها واطلاعات شخصی خودرا در کارت های حافظه جانبی نگهداری کنند و برای تعمییر و نصب سیستم عامل حتما به واحدهای خدماتی مجاز مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-25 00:42

افزودن دیدگاه جدید