کد مطلب: 

182317

فراخوان شرکت زیرساخت برای تولید سیستم انتقال مبتنی بر IP

معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی شرکت ارتباطات زیر ساخت از فراخوان این شرکت برای تولید سیستم انتقال مبتنی بر IP خبرداد.
فراخوان شرکت زیرساخت برای تولید سیستم انتقال مبتنی بر IP

به گزارش سیتنا، محمد علی آریانیان، معاون نظارت راهبردی و برنامه ریزی شرکت  ارتباطات زیر ساخت، گفت: در شرایط فعلی یکی از نیازهای اصلی ما سیستم  انتقال مبتنی بر پروتکل اینترنت (IP OVER WDM) است که نیازمان را به معاونت‌های پژوهشی دانشگاهها اعلام کرده‌ایم.

وی اظهار کرد:‌ برای ساخت محصول انتقال مبتنی بر IP نمی‌خواهیم از روش سنتی SDH استفاده شود بلکه می‌خواهیم از روش انتقال اطلاعات بین روترهای شبکه استفاده کنیم چرا که این روش سربار کمتری دارد و در انتقال اطلاعات بهره‌وری بیشتری را به همراه خواهد داشت.

آریانیان اظهارکرد: پروژه دیگر " شبکه توزیع محتوا (CDN)" است که مجری آن شرکت ارتباطات زیرساخت و پیمانکارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با بیان اینکه تا کنون شبکه توزیع محتوا در ایران نداشته‌ایم، گفت: به دنبال آن هستیم با ایجاد این پروژه شبکه محتوا را به مصرف کننده  نزدیک تر کنیم که خوشبختانه عقد قرارداد این پروژه در حال انجام است تا محتوا با کمترین تاخیر به مصرف کننده برسد.

وی با اشاره به اینکه یکی ازضرورت‌های شبکه ملی اطلاعات شبکه توزیع محتوا (CDN) است، ادامه داد: در بخشی که محدوده وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت است مراحل پژوهش و تحقیق در حال انجام است.

آریانیان درباره پروژه بهینه سازی پهنای باند گفت:‌ در زمینه پروژه بهینه سازی پهنای باند بین‌الملل، می‌خواهیم راهکارهایی را به کارگیریم تا استفاده بهینه از پهنای باند، کمترین هزینه را در پی داشته باشد؛ زیرا با رشد و گسترش مصرف اینترنت،‌ مواجه‌ایم و  دراین باره نیازمند افزایش ظرفیت پهنای باند بین‌المللی، هستیم.

وی در خصوص چالش های فعالیت‌های پژوهشی  شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اشخاص حقوقی که بتوانندنیازهای تحقیقاتی و تولیدی حوزه زیرساخت را تامین کنند، کم هستند وبخشی ازنیازهای زیرساختی کشور را مرتفع می کنند.

معاون شرکت ارتباطات زیرساخت، به فاصله بین صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: نیازهای  حجمی شرکت ارتباطات زیرساخت در پروژه های دانشجویی نمی‌گنجد و نیازمند تیم تحقیقاتی هستیم.

وی اظهار کرد: بخش دانشگاهی کشور هنوز نتوانسته است با بوروکراسی اداری و تعهدات فضای قرارداد، خود را به طورکامل منطبق کند  چراکه شرکت‌های دانش بنیان هنوز به بلوغ کلافی نرسیده‌اند  و ساز و کار فعالیت در دانشگاه، متناسب با صنعت ارتباطات زیرساخت نیست.

آریانیان بر حمایت های مالی شرکت ارتباطات زیرساخت  از طرح‌های پژوهشی،‌ تاکید کرد و گفت خوشبختانه مدیریت ریسک در شرکت ارتباطات زیرساخت درحوزه پژوهش  وجود دارد  و این شرکت به دنبال محصول آماده نیست؛ بلکه از ابتدای مراحل تحقیق و پژوهش بر مبنای اعتماد متقابل عمل می‌کند و متناسب با پیشرفت کار بر طبق قرارداد پرداختی خواهد داشت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-24 17:30

افزودن دیدگاه جدید