کد مطلب: 

182303
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات:

یکپارچگی در توانمندسازی امور پژوهش، توسعه و نوآوری ضروری است

دکتر محمد خوانساری ضمن تاکید بر یکپارچگی انجام فعالیت‌های پژوهشی، گفت:‌ انجام طرح‌های کلان در این پژوهشگاه با حضور اعضای هیات علمی که از توانمندی‌های امور پژوهش، توسعه و نوآوری (R&D&I) برخوردارند، می‌تواند یکپارچگی فعالیت‌های پژوهشی در این مرکز را فراهم آورد.
یکپارچگی در توانمندسازی امور پژوهش، توسعه و نوآوری ضروری است

به گزارش سیتنا، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین برنامه‌های آموزشی پژوهشگاه، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل دو بخش برگزاری کارگاهها و سمینارهای تخصصی و همچنین برنامه‌های آموزشی مبتنی بر محورها و طرح‌های پژوهشی مصوب پژوهشگاه است.

خوانساری به استفاده از متخصصان پژوهشگاه و همچنین اساتید و متخصصان خارجی و ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در 6 ماهه ابتدای سال جاری 36 عنوان کارگاه و سمینار برگزار شد که از این تعداد 2 عنوان توسط متخصصین خارجی، 5 عنوان توسط متخصصین ایرانی مقیم خارج از کشور و بقیه توسط پژوهشگران داخلی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال جاری 30 عنوان کارگاه و سمینار تخصصی در برنامه‌های آموزشی پیش بینی شده است.

وی درباره برنامه‌های آموزشی مبتنی بر طرح‌های مصوب پژوهشگاه، گفت: در 6 ماهه اول سال جاری 34 عنوان دوره آموزشی تخصصی برگزار شد و با توجه به پروژه‌های پژوهشی پژوهشگاه و لزوم افزایش مهارت پژوهشگران، 20 عنوان دوره آموزشی پیش بینی و در اولویت برنامه‌های این مرکز است.

وی در خصوص کمیت و کیفیت آزمایشگاههای موجود در این پژوهشگاه، گفت: در حال حاضر در پژوهشکده CT،  سه آزمایشگاه تایید نمونه و  چهار آزمایشگاه تحقیقاتی در حوزه ICT فعالیت می‌کنند که آزمایشگاه‌های تایید نمونه در حوزه تجهیزات رادیویی، نوری و شبکه فعالیت کرده  و سالانه بیش از 100 مدل از انواع تجهیزات مخابراتی و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه تحت آزمون قرار می‌گیرند که این آزمونها به درخواست ذی نفعانی چون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شوند و منطبق با استانداردهای روز دنیا  است.

خوانساری بر ضرورت بروزرسانی آزمایشگاه‌های این پژوهشگاه تاکید کرد و افزود: با توجه به ارتقاء مداوم فناوری‌های روز دنیا، براساس طرح 3 ساله آزمایشگاههای حوزه ICT مصوب 93/3/3 شورای معاونین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با حمایت این وزارتخانه، ایجاد یا ارتقاء 8 آزمایشگاه در بازه زمانی 1393 تا 1395 در دستور کار پژوهشگاه قرار دارد که با اجرای کامل این طرح توسعه ای، در حوزه فناوری اطلاعات مطابق با استانداردهای روز دنیا عمل می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصریح کرد:‌ در پژوهشگاه امنیت نیز در حال حاضر 5  ماژول آزمایشگاهی مبتنی بر تجهیزات موجود و ابزارهای open source طراحی، ایجاد و در حال ارائه خدمت بوده و مطالعات طراحی برای آزمایشگاه‌های دیگر نیز در حال انجام است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-23 18:58

افزودن دیدگاه جدید