کد مطلب: 

182292
مشارکت وزارت ارتباطات در طرح مشهد 2017؛

تقویت بستر ارتباطات پرسرعت و شبکه WiFi در شهر مشهد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مشارکت این وزارتخانه برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران و گردشگران و پیشبرد طرح مشهد ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: پرتالی نیز برای به اشتراک‌گذاری مباحث فرهنگی در نظر گرفته شده است.
تقویت بستر ارتباطات پرسرعت و شبکه WiFi در شهر مشهد

به گزارش سیتنا، نصرالله جهانگرد درباره نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تحقق طرح مشهد ۲۰۱۷ که دستگاه‌های اجرایی مختلفی از جمله وزارت راه و شهرسازی نیز در آن مسئولیت دارند، گفت: برای تحقق طرح مشهد ۲۰۱۷ که در آن این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تعیین شده است، باید ابعاد فرهنگی، عمرانی و مذهبی طرح‌ها در نظر گرفته شود. اولین کار وزارت ارتباطات این است که بستر ارتباطات پرسرعت و دیتا را در این شهر فراهم کند که روی آن بتوان انواع خدمات از جمله اطلاع‌رسانی، کسب و کارهای پیشرفته و خدمات تاکسیرانی هوشمند را فراهم آورد و اینها جزو موضوعاتی است که وزارت ارتباطات مترصد فراهم کردن بستر آنها است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تقویت شبکه WiFi در شهر مشهد و پیرامون آن از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و با ایجاد این شبکه در صددیم شرایطی را فراهم کنیم تا کلیه کسب و کارهای واقع در شهر بتوانند از امکانات شبکه استفاده لازم را ببرند و در عین حال مردم نیز بتوانند در محوطه ترمینال کلیه درخواست‌های خود را به این نحو به انجام برسانند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: همچنین تهیه و راه‌اندازی پرتال مشهد ۲۰۱۷ برای معرفی پایتخت فرهنگی اسلام برای طرح مباحث فرهنگی و خدمات سیم کارت زائر و خدمات اپراتوری راهنما برای زائرین از جمله اقداماتی است که در دست پیگیری قرار دارد.

گفتنی است؛ جلسه هماهنگی و شورای برنامه ریزی طرح مشهد ۲۰۱۷ به ریاست پیروز حناچی معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، ۳۰ آبان ماه در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد که در این جلسه تمامی سازمان‌ها و مسئولان ذی‌صلاح از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارایه گزارش اقدامات خود در این زمینه پرداختند.

همچنین مقرر شد جلسات این شورا به صورت ماهانه و منظم در وزارت راه و شهرسازی برگزار شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-23 09:58

افزودن دیدگاه جدید