کد مطلب: 

182248

مهمترین کانون طرفداران مجازی داعش کجاست؟

نشریه آلمانی "دی ولت" نوشت: بررسی اطلاعات موجود در حساب های کاربری شبکه اجتماعی توییتر نشان می دهد که قطر بیشترین صفحات مربوط به طرفداران داعش را در بین کشورهای عربی و اسلامی داراست.
مهمترین کانون طرفداران مجازی داعش کجاست؟

به گزارش سیتنا به نقل از العالم، پس از حملات تروریستی جمعه گذشته در پاریس فعالان شبکه های مجازی و هکرها با معرفی حساب های کاربری مربوط به داعش و طرفدارانش، حملاتی را علیه آنها در سراسر جهان آغاز کردند.

نتیجه اولین روزهای این حمله افشای بیش از 5500 حساب کاربری داعش و طرفدارانش بود.

گروه "انونیموس" که علیه تروریست ها اعلام جنگ الکترونیکی کرده است، اعلام کرد: تا امروز بیش از 5500 حساب کاربری داعش و طرفدارانش را در سراسر جهان در شبکه اجتماعی توییتر کشفت کرده است.

حساب های کاربری عربی زبان توییتر در بلژیک، حمایت آشکار از داعش را نشان می دهد و بدین ترتیب، بلژیک که همسایه غربی آلمان است - بعد از قطر و پاکستان- رتبه سوم را در لیست کشورهایی که کانون حساب های توییتری در حمایت از داعش هستند، از آن خود کرده است.

بررسی صفحات توییتر در قطر نشان می دهد: از هر دو توییت، یکی حاوی خبری در حمایت و تایید داعش بوده است و به این معنا که 50 درصد از توییت های قطر، داعشی است.

از سوی دیگر، این بررسی ها در پاکستان نشان می دهد که توییت های حامی داعش به 35 درصد رسیده تا این کشور رتبه دوم صفحات توییتری حامیان داعش قرار گیرد.

به نوشته دی ولت، در این فهرست نام کشور بلژیک در ردیف سوم قرار گرفته و کشورهای اندونزی، انگلیس، لیبی، ترکیه، مصر و آمریکا در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. در فرانسه که به تازگی قربانی حملات تروریستی شد، میزان صفحات توییتر حامی داعش به 21 درصد می رسد و این کشور را در رده دهم قرار می دهد. بعد از آن، عربستان با 20 درصد در رتبه یازدهم و سپس آلمان با 16 درصد رتبه چهاردهم قرار می گیرند. اما سوریه که بیش از 4 سال است که با تروریست ها دست و پنجه نرم می کند، با داشتن 8 درصد از این حساب ها، در رده هشتم قرار گرفته است.

این گزارش به طور واضح نشان می دهد که انگلیس در میان کشورهای غربی در حکم "قلعۀ" حامیان داعش است چرا که اخبار تبلیغاتی این گروه تروریستی به طور گسترده در حساب های توییتر انگلیس منتشر می شود و از هر 4 توییت یکی به طرفداری از داعش است. در آمریکا و فرانسه این نسبت به یک پنجم می رسد.

در این گزارش که توسط مورگان کارشناس آمریکایی تهیه شد، بیش از 46 هزار توییت در صفحات طرفداران داعش مورد تحلیل قرار گرفت تا شخصیت کاربران از طریق آنها شناخته شود.

درحالی که قطر، پاکستان و بلژیک بزرگترین کانون توییترهای حامیان داعش است اما کشورهایی مانند عراق، عربستان و سوریه را می توان سرزمین حساب های کاربری گروه داعش در توییتر دانست.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-21 18:16

افزودن دیدگاه جدید