کد مطلب: 

182218

الکامپ 21 موقعیتی استراتژیک برای افزایش تعاملات دولت و بخش خصوصی

سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ بیست و یکم، می‌گوید: من معتقدم باید کاری کنیم تا شرکت‌های داخلی مقداری پایشان را فراتر از چارچوب مرزهای کشورمان بگذارند تا بتوانیم در سطح بین‌المللی کسب‌وکارمان را توسعه دهیم. این برنامه‌ای است که هم سازمان نظام صنفی از زمان تشکیل دوره جدید به آن فکر می‌کند و هم در این نمایشگاه مدنظر دارد و برنامه از اولویت‌های ما در نمایشگاه‌های بعدی هم است که آن را اجرایی می‌کنیم.
الکامپ 21 موقعیتی استراتژیک برای افزایش تعاملات دولت و بخش خصوصی

به گزارش سیتنا، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از تیرماه سال 1384 بر اساس قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار (مصوب 4/10/1379 مجلس شورای اسلامی) و آیین‌نامه مصوب هیئت‌وزیران (مصوب 24/4/1383) فعالیت خود را آغاز کرد. این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، با تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران صنعت ICT کشور، باهدف تنظیم مناسبات بخش خصوصی و دولت و مشارکت مؤثر در ساماندهی امور تجاری رایانه‌ای، پیش‌ازاین در قالب انجمن شرکت‌های انفورماتیک از سال 73 فعال بوده است که در نهایت سال 84 بر اساس مصوبه مجلس و آئین‌نامه هیئت‌وزیران، تحت عنوان سازمان نظام صنفی رایانه‌ای فعالیت خود را در مقیاس وسیع‌تری آغاز کرده است.

در همین راستا و برای اجرای هر چه باشکوه‌تر نمایشگاه الکامپ، مجوز برگزاری الکامپ بیست و یکم به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور واگذار شد. در همین راستا در شماره دوم ماهنامه نسل چهارم گفت‌وگویی داشته ایم با مهندس باقر بحری، سخنگوی کمیته اجرایی الکامپ بیست و یکم که در ادامه می‌خوانید:

آخرین برنامه‌ریزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای برگزاری هرچه موثرتر نمایشگاه الکامپ 21 را بفرمایید.

با توجه به اینکه ما در دوران پسا تحریم به سر می‌بریم، هدف اصلی الکامپ 21 این است که بتواند توانمندی‌های بخش خصوصی را هر چه موثرتر نشان دهد و از آن مهم‌تر یک رابطه فعال و مناسب را با مصرف‌کنندگان یا مشتریان این صنف ایجاد کند. واقعیت این است که ما تلاشمان را می‌کنیم تا حد امکان رنگ و بوی بین‌المللی را در نمایشگاه الکامپ امسال بیشتر داشته باشیم باوجوداینکه برای انجام چنین هماهنگی‌هایی زمان طولانی‌تری موردنیاز است؛ بنابراین سال آینده بخش بین‌الملل نمایشگاه پربارتر خواهد بود اما برای امسال هم تمام کوششمان را به کار می‌گیریم تا نمایشگاهی مؤثر و تأثیرگذار بر گذار کنیم.

در سال گذشته چه موانع و مشکلاتی باعث شد که سازمان نصر از برگزاری نمایشگاه الکامپ انصراف دهد؟

در سال گذشته یک سری مشکلاتی وجود داشت که متاسفانه تا آخرین لحظه نتوانستیم آن‌ها را رفع یا درواقع جمع‌وجور کنیم که می‌توان وجود یک سری ناهماهنگی‌ها، نوع نگاه ما به مساله نمایشگاه که شاید می‌بایست با آن برخورد می‌شد که نشد و نوع برخوردها که ازنظر ما شفاف و روان و آن‌طور بایدوشاید نبود را نام برد؛ بنابراین در آخرین لحظات ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است نمایشگاه را برگزار نکنیم، ولی امسال تمام تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا نمایشگاه بتواند در مسیر برگزاری باشکوه پیش رود.

در برگزاری الکامپ 21 تا چه میزان استانداردهای نمایشگاهی را در نظر گرفته‌اید؟

من معتقدم که اگر امسال ما بتوانیم نمایشگاه را نزدیک به استانداردها اجرا کنیم، بزرگ‌ترین اقدامی است که در حوزه نمایشگاهی انجام داده‌ایم. نمی‌گویم به‌طور با استانداردهای 100 درصدی ولی نزدیک به استانداردهای قابل‌قبول هم خوب است. درواقع ما و شرکت توسعه تجارت در کنار هم باید این فضا و پتانسیل را ایجاد کنیم که برای سال آینده بتوانیم نمایشگاه بهتری را بر پا کنیم.

حضور شرکت‌های داخلی فعال در حوزه ICT در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی چه دست آورد هایی را برای توسعه کسب‌وکار به همراه دارد؟

من معتقدم که باید کاری کنیم تا شرکت‌های داخلی مقداری پایشان را فراتر از چارچوب مرزهای کشورمان بگذارند تا بتوانیم در سطح بین‌المللی کسب‌وکارمان را توسعه دهیم. این برنامه‌ای است که هم سازمان نظام صنفی از زمان تشکیل دوره جدید به آن فکر می‌کند و هم در این نمایشگاه مدنظر دارد و برنامه از اولویت‌های ما در نمایشگاه‌های بعدی هم است که آن را اجرایی می‌کنیم. چندی پیش نمایشگاه جیتکس هم برگزار شد که من فکر می‌کنم اگر بخواهیم واقع‌نگر باشیم، باید بگویم که فاصله ما با نمایشگاه جیتکس خیلی زیاد است و برخلاف دوستان که آمال و مدینه فاضله‌شان این است که ما از آن رد شویم، در حال حاضر این امکان وجود ندارد چون استانداردهای ما در حدی نیست که بتوانیم این کار را انجام دهیم، ولی مهم‌ترین مسئله این است که ما بتوانیم یکی‌یکی استانداردهای لازم را برای برگزاری یک نمایشگاه خوب و موفق بین‌المللی که بتواند کسب‌وکار را گسترش بدهد ایجاد کنیم.

درنهایت تعامل دولت تدبیر و امید با سندیکاها و اصناف بخش خصوصی حوزه ICT را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در چارچوب نمایشگاه با توجه به اینکه امسال دولت الکترونیک، شعار اصلی دولت است، دولت به‌طورجدی در نمایشگاه شرکت می‌کند و ما تمایل داریم با جلسات و قرارهایی که می‌گذاریم ارتباط موثرتری را برقرار کنیم؛ یعنی بخش خصوصی و بخش دولتی را در جاهایی به هم نزدیک کنیم. الان دولت الکترونیک یکی از مهم‌ترین سرلوحه‌های کاری دولت است و من فکر می‌کنم بازوی اساسی که بتواند این جریان را به هدف برساند، بخش خصوصی است و طبیعتا نمایشگاه یکی از مکان‌های استراتژیک برای ملاقات دولت و بخش خصوصی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-20 13:12

افزودن دیدگاه جدید