کد مطلب: 

182206

عقد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن پترزبورگ

معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت: ایران و روسیه از نظر منابع نفت و گاز بسیار غنی هستند و دراین بخش لازم است مواضع دوکشور هماهنگ باشد.
عقد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن پترزبورگ

به گزارش سیتنا، دیمیتری روگازین معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه گفت: کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور، دارای ساختار بی بدیل است و روابط و مواضع مشترک بین دو دولت را نشان می دهد.

وی به اهمیت پروژه های تحقیقاتی و همکاری در این زمینه میان دو کشور اشاره کرد و افزود: برخورداری از فناوریهای پیشرفته، همانند ویترین یک کشور  عمل می کند.

دیمیتری روگازین با بیان اینکه رئیس جمهور روسیه بخش صنعت فضایی را به من واگذار کرده است، افزود: در کنار فعالیتهای عملی در این زمینه باید کارهای علمی را به صورت هدفمند دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه بحث های دفاعی و امنیتی، اعتماد متقابل بسیار عمیقی میان دو دولت وجود دارد که لازم است این اعتماد متقابل در عمل تبدیل به موفقیت در همکاریهای فی مابین شود.

معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه به هماهنگ کردن مواضع دو کشور در زمینه انرژی اشاره کرد و افزود: ایران و روسیه از نظر منابع نفت و گاز بسیار غنی هستند و در این بخش لازم است اقداماتمان هماهنگ باشد تا بتوانیم به قیمت عادلانه ای در بخش حامل های انرژی برسیم.

معاون نخست وزیر روسیه به سه مرحله از همکاری میان دو کشور اشاره کرد و گفت: تبادل متخصص در خصوص آشنایی با توانمندیهای یکدیگر، همکاریهای منطقه ای در سطح استانهای دو کشور  وفعالیت شورای تجاری ایران و روسیه است.

وی با بیان اینکه کمیسیون مشترک دو دولت در توسعه مناسبات بسیار حائز اهمیت است، افزود: ازدیدگاه من هرچه میان دو کشور بیشتر کار می کنیم احساس می کنیم پتانسیل بیشتری برای فعالیت وجود دارد.

 وی همچنین در زمینه ارتباطات مستقیم بین استانی گفت: عقد قرارداد خواهرخواندگی میان اصفهان و سن پترزبورگ اولین اقدام در این زمینه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-19 00:26

افزودن دیدگاه جدید