کد مطلب: 

182195

ایجاد کارگروه مطالعاتی امنیت سایبری در دانشکده پست و مخابرات

عضو هیات علمی دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات و رئیس کارگروه ITU این دانشکده، گفت: با ایجاد کارگروه مطالعاتی در زمینه ساختار و معماری امنیت سایبری، به دنبال تسهیل ارتباط با اتحادیه بین المللی مخابرات، هستیم.
ایجاد کارگروه مطالعاتی امنیت سایبری در دانشکده پست و مخابرات

به گزارش سیتنا، دکتر محسن گرامی، با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی، افزایش آسیب های آن را در پی دارد، ادامه داد: گروه مطالعاتی SG17T (فضای تولید و تبادل اطلاعات در ITU ) در زمینه همه نوع تبادلات، از طریق تکنولوژیهای موجود، به دنبال راهکارهای امنیتی جهت حفظ اصالت محتوا و پیام است.

گرامی به همکاری با سازمان فناوری اطلاعات برای تشکیل کارگروه مطالعاتی در این زمینه اشاره کرد و گفت:‌ در زمینه ساختار و معماری امنیت سایبری، این کارگروه در حال فعالیت مطالعاتی بر مبنای سوال ها و برنامه هایی است که  اتحادیه جهانی مخابرات، در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

رئیس کارگروه ITU دانشکده پست و مخابرات، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری سازمان فناوری اطلاعات به قطب گروه های مطالعاتی در زمینه راهکارهای امنیت در حوزه ICT  تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: با ایجاد  آزمایشگاه امنیت در دانشکده  پست و مخابرات می توان با استفاده از نتایج تحقیقات بدست آمده و به کارگیری روش های الگوریتم های نوین ، در راستای تحقق امنیت دیجیتالی گام برداشت.

استاد دانشکده پست و مخابرات ادامه داد: تاکنون 3 جلسه در این دانشکده با حضور متخصصان از سازمان فناوری اطلاعات، شرکت مخابرات، شرکت ارتباطات زیرساخت، بانک تجارت و بانک گردشگری، برگزار شده که هدف از آن تهیه پیش نویس های لازم جهت ارایه به کمیته راهبری و ارائه در کنفرانس های بین المللی از جمله  اتحادیه جهانی مخابرات است.

رئیس کارگروه ITU دانشکده پست و مخابرات ادامه داد: با برگزاری جلسات منظم و ارائه پیشنهادات و ایده های نو در این کارگروه، قصد داریم ارتباط  مستمر با ITU داشته باشیم و بتوانیم جایگاه ایران را در این نشست ها ارتقاء بخشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص زمان برگزاری نشست بعدی اتحادیه جهانی مخابرات، گفت: احتمالاً اوایل فروردین سال 95 نشست بعدی برگزار می شود و امیدواریم با حمایت وزارت ارتباطات، برخی از اعضای کارگروه بتوانند در این اجلاس شرکت کنند.

گرامی درباره نوع ارتباط دانشکده پست و مخابرات با ITU، گفت: همواره سوال هایی از سوی سایت  اتحادیه جهانی مخابرات مطرح می شود که در این کارگروه این سوال ها به عنوان دستور جلسه مطرح و افراد طرح ها، ایده ها و پیشنهادهای خود  بیان می کنند و برای  ITUارسال می شود.

وی بر همکاری  مستمر با  اتحادیه  بین المللی مخابرات تاکید کرد و ادامه داد: جذب بخش خصوصی، نیاز به مشوق های مادی نیز دارد تا برنامه های این  کارگروه، با درنظر گرفتن بودجه مشخص، به شکل منسجم و با برنامه دنبال شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-18 16:30

افزودن دیدگاه جدید