کد مطلب: 

182131

سرقت میلیونی هکرهای جوان در شاهرود

هکرهای سرور یکی از شرکت های اینترنتی استان سمنان که با سرقت 2500 گیگابایت حجم ترافیک، 150 میلیون ریال خسارت زده بودند، توسط ماموران پلیس فتای شاهرود شناسایی و دستگیر شدند.
سرقت میلیونی هکرهای جوان در شاهرود

به گزارش سیتنا، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود در تشریح این مطلب گفت: با شکایت نماینده یکی از شرکت های ارائه خدمات اینترنتی استان مبنی بر استفاده غیرمجاز از حجم ترافیک آن شرکت، پرونده رسیدگی به موضوع در پلیس فتای شهرستان تشکیل شد.

سرهنگ غلامرضا کاظم زاده افزود: در بررسی های مقدماتی مشخص شد؛ ترافیک سرقتی در شهرستان گرمسار مورد استفاده قرار گرفته است که در همین راستا دو نفر شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه سارقان ترافیک غیرمجاز با هک سیستم شرکت به سرور اصلی متصل و از حجم ترافیک آن استفاده کردند، افزود: متهمان پس از تکمیل تحقیقات با هماهنگی مرجع قضائی به پلیس فتای شاهرود احضار شدند.

به گفته این مسئول انتظامی در روند تکمیل تحقیقات پنج مورد دسترسی غیرمجاز دیگر به شرکت ارائه خدمات اینترنتی شناسایی که توسط پلیس فتا مسدود شد.

سرهنگ کاظم زاده به انجام تحقیقات تخصصی از سارقان اینترنتی اشاره و تصریح کرد: متهمان در ابتدا منکر استفاده غیرمجاز باز ترافیک شرکت بودند که در ادامه با مشاهده دلایل غیرقابل انکار پلیس، به جرم خود اعتراف کردند.

وی میزان مصرف ترافیک غیرمجاز توسط این افراد را 2500 گیگابایت اعلام کرد و گفت: متهمان با سرقت این حجم از ترافیک شرکت اینترنتی بالغ بر 150 میلیون ریال خسارت وارد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود به عموم کاربران فضای مجازی، کافی نت ها و شرکت های اینترنتی توصیه کرد: در صورت مشاهده هر مورد مشکوک و غیرمجاز در فضای سایبر، مراتب را به پلیس فتای استان سمنان و شهرستان شاهرود اطلاع دهید.

این دو جوان هکر نیز به دادسرا معرفی و تحقیقات برای شناسایی سایر افراد دخیل در این پرونده ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-14 18:33

افزودن دیدگاه جدید