کد مطلب: 

182113
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در آئین اختتامیه نمایشگاه مطبوعات؛

تاکید بر اجرای دقیق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد به شعار نمایشگاه مطبوعات مبنی بر «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» اشاره و تصریح کرد: در زمینه پاسخ مسئولانه هیچ فرآیندی بهتر و موثر تر از اجرای دقیق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیست.
تاکید بر اجرای دقیق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

به گزارش سیتنا، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه نمایشگاه مطبوعات که عصر جمعه ۲۲ آبان در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد با بیان اینکه صاحب نمایشگاه خود رسانه ها هستند، اظهار داشت: گردهمایی یک هفته ای و سالانه رسانه ها فرصتی است برای اینکه رسانه ها مخاطبان خود را از نزدیک ببینند و از آنها بازخورد بگیرند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد، افزود: سیاستی که در طی دو سال اخیر در این معاونت مورد توجه قرار گرفته، این بوده که در اموری که قابل واگذاری هستند، دولت از تصدی گری های خودش تا حد امکان به نفع صنوف عقب‌نشینی کند.

وی برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات را یکی از جلوه های عقب نشینی به نفع صنوف دانست و تصریح کرد: جلوه دیگر آن را در سیاستی می توان دید  که در روش پرداخت یارانه های مطبوعات به مرحله اجرا رسیده است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد به شناسایی و قدردانی از رسانه هایی اشاره کرد که به زبان فارسی به عنوان میراث و هویت می نگرند.

وی  با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا این سرمایه جدی تر حفظ شود، ابراز داشت: این مهم می تواند مقدمه ای برای برگزاری دوره های آموزشی با مشارکت فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی  باشد.

انتظامی به شعار این دوره از نمایشگاه مطبوعات مبنی بر «نقد منصفانه، پاسخ مسئولانه» اشاره و تصریح کرد: در زمینه پاسخ مسئولانه هیچ فرآیندی بهتر و موثر تر از اجرای دقیق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نیست.

انتظامی  ادامه داد: مطابق این قانون همه دستگاه های حاکمیتی، دولتی و عمومی و حتی بخش های خصوصی که به ارائه خدمات عمومی می پردازند، موظف هستند در رابطه با هر آنچه که برای شهروندان حق یا تکلیف ایجاد می کند، اطلاعات لازم را به صورت عام منتشر کنند و دسترسی شهروندان را به این اطلاعات میسر کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-13 22:50

افزودن دیدگاه جدید