کد مطلب: 

182110

2 سال زندان به اتهام توئیترنویسی!

دادگاه جنایی بحرین "مجید میلاد" عضو دبیرخانه جمعیت الوفاق را به اتهام نوشتن مطلب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر به 2 سال زندان محکوم کرد.
2 سال زندان به اتهام توئیترنویسی!

به گزارش سیتنا به نقل از شبکه العالم، مجید میلاد در ماه ژوئیه گذشته بازداشت شد.
جمعیت الوفاق بازداشت مجید را یک اقدام خودسرانه و بی باک توصیف کرد و خواستار آزادی فوری وی شد.
این حکم قوه قضاییه بحرین بر شدت بحران در این کشور افزود. بحرانی که پس از آغاز خیزش مردمی در 14 فوریه 2011 شعله ور شد.
الوفاق از جامعه بین الملل خواست تا مانع از اقدامات دولت بحرین شود و به موج بازداشت و اعمال فشار علیه مخالفان سیاسی در این کشور پایان دهد.
ناظران سیاسی از احکام اخیر صادر شده از سوی قوه قضاییه به عنوان یک اقدام جدید از سوی نظام حاکم بحرین برای به حاشیه راندن مخالفان خود نام بردند.
به گفته ناظران، نظام حاکم در بحرین از طریق بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و ابراهیم شریف دبیرکل سابق جمعیت وعد و شمار دیگری از رهبران مخالف، در یک اقدام شکست خورده سعی دارد تا مخالفان خود را تضعیف کرده تا بتواند آنها را به پذیرفتن راه حل مورد دلخواه منامه وادار کند.
جمعیت الوفاق با برگزاری سمیناری به منظور اعلام همبستگی با رهبران مخالف در بازداشت خاطرنشان کرد : این موضوع باعث پیچیده تر شدن بحران خواهد شد.
جمیل کاظم رییس شورای جمعیت الوفاق بحرین گفت: آزادی فوری رهبران مخالف و در راس آنها شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق و ابراهیم شریف و آغاز گفت وگوهای جدی و واقعی تنها راه برون رفت کشور از بحران کنونی است.
جمعیت وعد نیز معتقد است راه حل بحران با آزادی تمامی زندانیان سیاسی آغاز می شود.
رضی موسوی دبیرکل جمعیت وعد گفت: ما به شدت به راه حل سیاسی برای پایه ریزی وحدت ملی جامعه و برون رفت دمکراتیک از بحرانی که همگان را آزار می دهد، نیازمندیم .
أبوصیبع والشاخورة والدیه ومقابة وسترة والبلاد القدیم ودیگر مناطق همجوار منامه شاهد تظاهرات مردمی بود. تظاهرکنندگان خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شدند.
مردم شرکت کننده در این راهپیمایی ها تاکید کردند، احکام صادر شده از سوی دادگاه برای رهبران باطل است، و هدف از آن در هم شکستن عزم و اراده ملت است.
تظاهرکندگان معترض خواستار مشخص شدن سرنوشت زندانیان ناپدید شده و آزادی آنها شدند.
آنان بر ایستادگی خود بر خط مشی انقلاب تا دستیابی به خواسته های برحق و مشروع خود تاکید کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-13 22:25

افزودن دیدگاه جدید