کد مطلب: 

182101

واکنش به انتشار عکس بیماران در اینترنت

معاون درمان وزیر بهداشت عکسبرداری از وضعیت بیماران در بیمارستان‌ها را خلاف و انتشار آن در فضای مجازی را خلاف‌تر از آن دانست و گفت: دستورالعمل قانونی در این خصوص صادر شده اما کفایت ندارد و باید به فرهنگ‌سازی عمومی در رسانه‌ها بپردازیم.
واکنش به انتشار عکس بیماران در اینترنت

به گزارش سیتنا، معاون درمان وزیر بهداشت عکسبرداری از وضعیت بیماران در بیمارستان‌ها را خلاف و انتشار آن در فضای مجازی را خلاف‌تر از آن دانست و گفت: دستورالعمل قانونی در این خصوص صادر شده اما کفایت ندارد و باید به فرهنگ‌سازی عمومی در رسانه‌ها بپردازیم.

دکتر محمد آقاجانی درباره انتشار فیلم و عکس از بیماران در فضای مجازی گفت: این مساله مشکلی است که در عرصه عمومی کشور مطرح شده و تنها مختص بیمارستان‌ها نیست و نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی دارد. اخلاق و فرهنگ عمومی نباید اجازه دهد عکس‌های خصوصی مردم در جامعه از جمله بیمارستان‌ها در فضای مجازی در اختیار تمام افراد قرار بگیرد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: دستورالعمل‌های قانونی در این خصوص صادر و با متخلفین نیز برخورد شده است اما این موضوع کفایت نمی‌کند و ما نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی داریم و اینکه رسانه‌ها باید به مردم بیاموزند که این کار کاملا زشت و منسوخ است.

آقاجانی عنوان کرد: انتشار فیلم و عکس‌های مردم بدون اجازه و خارج از شرایط و ضوابط، خلاف است و انتشار عکس‌های بیماران از بیمارستان‌ها و انتشار آن در فضای مجازی خلاف‌تر از خلاف محسوب می‌شود. مردم باید بدانند انتشار وضعیت بیماران در بیمارستان‌ها کار کاملا غیر اخلاقی و غیر انسان دوستانه است که وزارت بهداشت اقداماتی در این خصوص انجام خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-13 02:42

افزودن دیدگاه جدید