کد مطلب: 

182052
روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، خبر داد:

نوسازی کامل شبکه مخابراتی کشور تا سال 1397 با 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

سایت شرکت مخابرات ایران نوشت: هجدهم آبان ماه با یکی از بزرگترین رویدادهای صنعت ارتباطات کشور، مصادف است. شش سال پیش در چنین روزی شرکت مخابرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های دولت به بخش خصوصی واگذار شد و برگ زرینی را در کارنامه دولت و مخابرات ایران رقم زد. از آن روز تاکنون ما شاهد توسعه ICT در کشور هستیم.
نوسازی کامل شبکه مخابراتی کشور تا سال 1397 با 72 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری

به گزارش سیتنا، روابط عمومی وامور بین الملل شرکت مخابرات ایران، اعلام کرد: 50 درصد سهام به اضافه یک سهم از سهام شرکت مخابرات ایران در هجدهم آبان ماه 1388 به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین واگذار شد و از آن زمان که بزرگترین معامله تاریخ بورس ایران رخ داد تا کنون، شرکت مخابرات ایران در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات با شتاب روزافزونی به خدمت رسانی و توسعه خدمات و سرویس های مخابراتی در حوزه ثابت وسیار می پردازد.

این شرکت با توجه به آینده فناوری در جهان و و نیاز کشور به توسعه ، برنامه های مختلفی برای توسعه تا سال 1397 دارد.

بر این اساس ، برنامه شرکت مخابرات ایران برای سرمایه گذاری در سال های 1394 تا 1397 ، 72 هزار میلیارد ریال در بخش های شبکه و IT  می باشد. این شرکت در سال جاری 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری میکند که این رقم در سال آینده تا 2700 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

شرکت مخابرات ایران همچنین در نظر دارد در سال 1396 یک هزارو 600 میلیارد تومان و در سال 97 هم 1400 میلیارد تومان در بخش توسعه شبکه و IT سرمایه گذاری کند.

در بخش تلفن همراه نیز لزوم توسعه شبکه و ارتقا به نسل های بالاتر بر کسی پوشیده نیست و بدین ترتیب مشخص است که شرکت ارتباطات سیار باید در سال های آینده سرمایه گذاری عظیمی انجام دهد. بر اساس آمار شرکت ارتباطات سیار ایران، بودجه همراه اول در سال جاری 2 هزار و 500 میلیارد تومان است. این در حالی ست که به گفته مدیرعامل همراه اول ، این شرکت در سال 1394 برابر با 18 سال گذشته برنامه توسعه ای خواهد داشت. نوسازی و تکمیل سه هزار سایت نسل سه و دو هزار سایت نسل دو به منظور پوشش مناسب شبکه ای نقاط مختلف کشور از دیگر برنامه های اصلی همراه اول در سال جاری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-09 23:19

افزودن دیدگاه جدید