کد مطلب: 

182033
مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ:

ضریب موفقیت استارت آپ ها در دنیا حدود سه درصد است

مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ با بیان اینکه بسیاری از ایده ها نیازمند دریافت مشاوره از متخصصان هستند، افزود: ضریب موفقیت استارت آپها در دنیا حدود سه درصد است؛ به عبارت دیگر فقط سه درصد ایده ها منجر به تشکیل یک شرکت موفق می شوند و این مساله حکایت از ضرورت توجه به آموزش و مشاوره دارد.
ضریب موفقیت استارت آپ ها در دنیا حدود سه درصد است

به گزارش خبرنگار سیتنا، مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ، طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت های مرکز شتابدهی تریگ آپ پرداخت.

مرکز شتابدهی تریگ آپ، تیرماه امسال به طور رسمی افتتاح شد، اما این مرکز در حقیقت از دی ماه سال 1393 فعالیت خود را به طور آزمایشی آغاز کرد.

مصطفی نقی پورفر، مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ در خصوص اهداف ایجاد راه اندازی تریگ آپ، گفت: مرکز شتابدهی به منظور تکمیل زنجیره ارزش نوآوری ایجاد شد تا با ارائه آموزش و حمایت از تیم های مستعد و توانمند، به تشکیل استارت آپ های موفق در کشور کمک کند.

نقی پورفر با اشاره به اینکه حدود یک ماه از آغاز فرآیند ثبت نام ایده ها در مرکز شتابدهی تریگ آپ می گذرد، افزود: در حال حاضر 136 ایده به ثبت رسیده است، اما علاقمندان تا پایان آبان ماه جاری برای ثبت ایده هایشان در مرکز شتابدهی تریگ آپ (Trigup.com) مهلت دارند.

مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ در ادامه افزود: ایده هایی که در زنجیره ارزش فناپ قرار دارند و جزو شش استراتژی فناپ محسوب می شوند در اولویت خواهند بود؛ پرداخت و تجارت الکترونیکی، ارتباطات و سرویس های ارزش افزوده، خدمات مالی (بانک، بورس و بیمه)، سلامت هوشمند و خدمات عمومی، راهکارهای جامع یکپارچه فناوری اطلاعات و پروژه های بزرگ فناوری اطلاعات در قالب EPC از جمله این موضوعات هستند اما در کنار این شش خط مشی، می توان به حوزه های جدیدتری مثل داده های بزرگ (Big Data) و اینترنت اشیا نیز اشاره کرد.

نقی پورفر همچنین از سیاست فناپ برای توسعه چنین برنامه های حمایتی و ترویجی در شهرستان ها خبر داد و گفت: سیاستی که برای حمایت ایده های برتر در مرکز شتابدهی داریم را قطعا در شهرستان ها نیز دنبال خواهیم کرد.

او با بیان اینکه بسیاری از ایده ها نیازمند دریافت مشاوره از متخصصان هستند، افزود: ضریب موفقیت استارت آپها در دنیا حدود سه درصد است؛ به عبارت دیگر فقط سه درصد ایده ها منجر به تشکیل یک شرکت موفق می شوند و این مساله حکایت از ضرورت توجه به آموزش و مشاوره دارد.

نقی پورفر با اشاره به برگزاری رویداد Game Trigup طی هفته جاری گفت: در این رویداد که 20 تا 22 آبانماه در موسسه آموزش عالی خاتم برگزار می شود، فعالان بازی سازی حضور دارند. همچنین مدیران و کارشناسان سه شرکت بازی ساز از جمله آرناتک، آروند و فن افزار شریف به عنوان مربی و داور، این مسابقه سه روزه را همراهی می کنند.

به گفته وی، هدف از برگزاری این رویداد آشنایی و آموزش علاقمندان به این حوزه با کسب و کارهای نوین بازی سازی است. تیم های برگزیده اول تا سوم نیز به ترتیب جوایز نقدی هشت، پنج و سه میلیون تومانی دریافت خواهند کرد.

محمودرضا فرهادی، مدیر اجرایی مرکز شتابدهی تریگ آپ نیز که در این نشست حضور داشت با تاکید بر مقوله آموزش گفت: صرف داشتن ایده، نمی توان کسب و کاری ایجاد کرد، بلکه اتفاق مهمتر ارائه آموزش و خدمات پشتیبانی برای پخته تر کردن ایده است.

او ضمن اشاره به فرصت باقیمانده برای ثبت ایده ها در مرکز شتابدهی تریگ آپ افزود: با اتمام مهلت ثبت نام، ایده ها وارد مرحله ارزیابی اولیه می شوند. پس از ارزیابی اولیه در اوایل آذرماه با حضور داوران فنی، بازار و کسب و کار از تیم ها مصاحبه گرفته می شود.

فرهادی پیش بینی می کند که حدود 20 تا 30 ایده وارد مرحله دو هفته ای پیش شتابدهی شوند و درنهایت هشت تیم که ارائه دهنده برترین ایده ها هستند برگزیده خواهند شد.

مدیر اجرایی مرکز شتابدهی تریگ آپ در پایان گفت: پس از جذب و انتخاب ایده های برتر، تیم ها در یک فرآیند چهار ماهه با دریافت خدماتی از جمله سرمایه 25 میلیون تومانی، فضای کار، مربیان خبره و همچنین دریافت خدمات سخت افزاری و نرم افزاری حمایت می شوند تا درنهایت موفق به تشکیل یک کسب و کار شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-08 22:56

افزودن دیدگاه جدید