کد مطلب: 

182028

فراخوان نظرخواهی درباره تجارت ثانویه طیف فرکانس منتشر شد

معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه رگولاتوری از تدوین چارچوب و مقررات لازم برای تجارت ثانویه طیف فرکانسی کشور با مشارکت و نظرخواهی از ذینفعان خبر داد.
فراخوان نظرخواهی درباره تجارت ثانویه طیف فرکانس منتشر شد

به گزارش سیتنا، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین وظایف رگولاتوری، مدیریت فضای فرکانسی کشور است، گفت: با توجه به رشد روزافزون کاربردهای فرکانس، روشهای سنتی مدیریت طیف، کارآمدی لازم را ندارند بر همین اساس لازم است مدیریت طیف بصورت انعطاف‌پذیر و متناسب با تغییرات تکنولوژی، با شرایط جدید تطبیق داده شود.

وی افزود: به منظور مدیریت بهینه طیف فرکانس، روش مشارکتی مدیریت با دارندگان پروانه که از آن با عنوان تجارت ثانویه طیف نام برده می‌شود، در بسیاری از کشورها تجربه شده و نتایج خوبی داشته است.

عباسی شاهکوه تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی هم برای بهره‌برداری بهینه از منابع ملی طیف فرکانس در راستای ایجاد امکان ارائه خدمات بیشتر به مردم، در حال تدوین مقررات لازم در این حوزه است و براساس سیاست رگولاتوری در جلب مشارکت ذینفعان و  استفاده از نظرات آنان، صاحبنظران و ذینفعان می‌توانند تا چهارم آذرماه نظرات خود را درباره  این موضوع به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی ارسال کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-08 17:37

افزودن دیدگاه جدید