کد مطلب: 

182001
عضو هیات مدیره شاتل در کنگره MVNO لندن ادعا کرد:

بیش از 40 درصد کاربران موبایل در ایران از خدمات اپراتورهایشان راضی نیستند

عضو هیات مدیره شاتل از ارایه خدمات تلفن همراه و وای‌فای آفلودینگ در کنار سرویس‌های مختلف از سوی شاتل خبر داد.
بیش از 40 درصد کاربران موبایل در ایران از خدمات اپراتورهایشان راضی نیستند

به گزارش سیتنا، محمد میرطاووسی، در دوازدهمین کنگره سالیانه شبکه‌های MVNO Networking Congress که از دوم تا چهارم نوامبر 2015 از سوی اینفورما در لندن برگزار شد، گفت: شاتل یکی از متقاضیان دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه است که با صدور موافقت اصولی آن از سوی رگولاتوری به همراه پروانه بدون محدودیت فناوری خدمات ثابت شامل باند پهن اینترنت و اینترانت، صوت، وای‌فای عمومی، راهکارهای امنیتی اینترنت، تلفن ثابت، دیتاسنتر، IPTV، TD-LTE، FTTx و OTT، زنجیره متنوعی از خدمات دیتا و صوت را به مشترکان خود ارایه خواهد داد.

وی با ارایه گزارشی از وضعیت بازار ICT ایران و چشم‌انداز پیش رو اظهار داشت: درحالی که GDP کشور 1.3 تریلیون دلار است، اما سهم بازار ICT از تولید ناخالص داخلی 1.5 درصد است و این درحالی است که در بازارهای مشابهی مانند برزیل که درحال توسعه نیز هستند، این رقم 9 درصد است و نشان‌دهنده نیاز به سرمایه‌گذاری جدی و گسترده ایران در بخش ICT است.

میرطاووسی، با اشاره به روند رشد اقتصادی ایران افزود: رشد 0.6 درصدی GDP ایران در سال 2015 به 2.9 درصد در سال 2016 و به 3.6 درصد در سال 2017 خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود شاخص‌های کسب و کار در ایران در سال 2016 بهبود چشمگیری یابد.

وی درباره پارامترهای کلیدی بازار تله‌کام ایران، گفت: تعداد مشترکان فعال اینترنت از 3.1 میلیون در سال 2012 به 6.6 میلیون در سال 2015 افزایش یافت و تعداد کاربران تلفن ثابت نیز از 28.8 میلیون در سال 2012 به حدود 30 میلیون در سال 2015 رسید. همچنین تعداد کاربران فعال موبایل از 58.2 میلیون نفر در سال 2012 به 71 میلیون نفر در سال 2015 رسید.

به گفته میرطاووسی، در سال 2009 ایران چهارمین بازار بزرگ مخابراتی منطقه با رشد ترکیبی سالیانه 2.9 میلیارد دلار بود و این رقم در سال 2014 با رشد 6.9 درصد به 12.9 میلیارد دلار رسید.

وی گفت: طی پنج سال گذشته بیش از 3.3 میلیارد دلار در بازار عمده تله‌کام ایران سرمایه‌گذاری شد و سرویس‌های دیتا، به طور متوسط با نرخ رشد ترکیبی 36.2 درصد طی پنج سال آینده رشد خواهند کرد.

میرطاووسی، متقاضیان برخورداری از پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه در ایران را از جمله 13 شرکت سرمایه‌گذاری، 9 اپراتور تله‌کام و هفت بانک به همراه 32 اپراتور خارجی که درخواست خود را به صورت مستقل یا در قالب کنسرسیوم به رگولاتوری ارایه داده‌اند، عنوان کرد و گفت: در مجموع 51 درخواست پروانه MVNO به رگولاتوری ارایه شده است.

وی درباره فرصت‌های اپراتورهای مجازی تلفن همراه در ایران نیز توضیح داد: بازار تلفن همراه ایران رو به رشد است و ضریب نفوذ سیم‌کارت‌های توزیع شده از 170 درصد عبور کرده است.

وی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زمینه ارایه خدمات ارزش افزوده، رشد درآمدهای حاصل از خدمات دیتا، افزایش سریع ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند و رشد کاربری رسانه‌های اجتماعی و پیام رسان را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار تله‌کام ایران عنوان کرد.

میرطاووسی، متوسط درآمد پایین به ازای هر مشتری سیم‌کارت‌های اعتباری با رقم حدود 11 هزار تومان، احتمال تکثر پروانه‌های MVNO، کاهش درآمد از خدمات صوت و افزایش میزان استفاده از OTTها، مدل‌های توافق اپراتورهای مجازی با اپراتورهای موبایل براساس مدل تعرفه‌گذاری و SLA، نظارت‌های سازمان تنظیم مقررات و هزینه بالای جذب مشترک را نیز از چالش‌های این بازار عنوان کرد.

وی با مروری بر تاریخچه 15 ساله شاتل که درحال حاضر بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی خصوصی ایران است، گفت: درحال حاضر شاتل در زمینه سرویس‌های باند پهن، صوت، راهکارهای امنیت اینترنت، IPTV، TD-LTE، MVNO و تلفن ثابت مجوز ارایه سرویس دارد و به عنوان محبوب‌ترین و برترین برند اینترنتی کشور با برخورداری از بیشترین سهم بازار در میان بازیگران خصوصی این حوزه شناخته شده است.

به گفته میرطاووسی، میزان آشنایی جامعه با برند شاتل در سال 2015 به 96 درصد رسید و تعداد پورت‌های فعال DSL آن در سال 2015 به 800 هزار پورت رسید و در سال 2016 به یک میلیون پورت خواهد رسید و درحال حاضر 26 درصد بازار خصوصی اینترنت کشور در بین اپراتورهای خصوصی دیتای کشور در اختیار شاتل است و 74 درصد دیگر آن در اختیار هشت شرکت خصوصی دیگر است.

وی درباره فرصت‌های شاتل برای دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه گفت: براساس نظرسنجی های انجام شده بیش از 82 درصداز کاربران تلفن همراه ایران از سرویس‌های خود راضی نیستند و بیش از 40 درصد از کاربران موبایل نیز از خدمات مشتریان اپراتورهای خود ناراضی هستند.

میرطاووسی، ارایه سرویس ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه را نیز از فرصت‌های موجود در بازار ایران عنوان کرد و افزود: براساس نتایج یک نظرسنجی، بیش از 41 درصد از کاربران همراه اول به مهاجرت به سمت ایرانسل و رایتل تمایل دارند که بیشتر آنها مشترکان با متوسط درآمد بالا هستند که به دنبال برخورداری از سرویس های مطلوب هستند.

وی، M2M، IOT و تبلیغات هوشمند موبایل را نیز از بازارهای بکر و فرصت‌های اپراتور مجازی تلفن همراه شاتل عنوان کرد که خدمات آن به متقاضیان ارایه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-07 11:19

افزودن دیدگاه جدید