کد مطلب: 

181964
رئیس هیات مدیره‌ی شاتل در پاسخ به سیتنا:

تا دو سال آینده در هشت کلان شهر رقیب اصلی مخابرات خواهیم بود/ پیشبرد مذاکرات با رایتل برای راه‌اندازی اپراتور مجازی

رییس هیات مدیره گروه شرکت‌ها ­شاتل در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص پیش بینی از حضور رقابتی این شرکت در ارائه تلفن ثابت، گفت: در هشت کلان شهر کشور تا دو سال آینده رقیب اصلی مخابرات در حوزه تلفن ثابت هستیم.
تا دو سال آینده در هشت کلان شهر رقیب اصلی مخابرات خواهیم بود/ پیشبرد مذاکرات با رایتل برای راه‌اندازی اپراتور مجازی

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس "محمدحسن شانه ساززاده" موسس و رییس هیات مدیره ­شاتل در نشست خبری به بهانه دریافت پروانه FCP توسط شرکت متبوعش، در خصوص روند ادامه فعالیت هفت شرکت‌ فعلی دریافت کننده مجوز FCP، گفت: بعید است بیش از سه چهار بازیگر در حوزه FCP بماند و اگر پای اپراتور چند ملیتی MTN نیز به حوزه‌ی فیبرنوری ایران باز شود ممکن است همین تعداد هم نتوانند فعالیت کنند.

او افزود: با توجه به اینکه تقاضا برای خدمات پرسرعت در ایران بالاست، قطعا ورود اپراتور خارجی نظیر MTN در این بازار، همانند پهن کردن فرش قرمز زیر پای آن‌هاست.

رییس هیات مدیره شاتل در عین حال تاکید کرد: در پروانه ما قید شده است که لانچ سرویس باید بعد از دوره پایان انحصار ایرانیان‌نت باشد.

شانه‌ساززاده ادامه داد: قطعا مسوولان رگولاتوری با مطالعه طولانی که در ارتباط با پروانه‌های FCP داشتند، تمامی زمینه‌ها و جوانب چنین کاری را در نظر گرفتند و قطعا می‌توانند به سوالات پاسخگو باشند. احتمالا شرایطی در نظر گرفته می‌شود تا در صورت فروش ایرانیان‌نت هم، سایر فعالان حوزه FCP بتوانند به این حوزه ورود کنند.

وی به برنامه شاتل برای راه‌اندازی شبکه فیبرنوری اشاره کرد و گفت: این شبکه را در دو لایه Edge و Access توسعه می‌دهیم که لایه Edge مربوط به خدماتی نظیر ویدئو برحسب تقاضا و IPTV می‌شود که اکنون 70 درصد خدمات شبکه در دنیا مربوط به این بخش است.

او ادامه داد: در لایه Access هم FTTC و FTTH را داریم که اکنون در ارتباط با FTTC با 15 استاندار جلسه گذاشته‌ایم و قراردادی را با دو شهرداری که یکی از آنها تبریز است، به امضا رسانده‌ایم.

شانه‌ساززاده با اشاره به هزینه بسیار بالای شبکه انتقال مخابرات، تصریح کرد: با تعرفه‌های کنونی اگر بخواهیم IPTV به مشترکان ارائه کنیم، هزینه آن خیلی بالا می‌شود در حالیکه با شبکه‌سازی قادر خواهیم بود هزینه‌های بخش انتقال را به یک پنجم مخابرات کاهش دهیم، که ممکن است این کار را از طریق کاهش تعرفه انجام دهیم یا اینکه به سراغ افزایش سرعت در سمت کاربران برویم.

او اذعان کرد: با ایجاد شبکه FTTC قادر خواهیم بود حداقل سرعت را به 100 و حداکثر 300 مگابیت بر ثانیه برای هر مشترک برسانیم.

شانه‌ساززاده با بیان اینکه شرکت مخابرات ایران طبق الحاقیه دوم پروانه‌اش موظف است که حق استفاده از کافوهای نوری خود را به شرکت‌های FCP بدهد، گفت: اما در نامه‌نگاری که با مخابرات داشتیم اجازه این کار را ندادند و با این حساب باید به سمت استقرار کافوهای خود در کنار کافوهای مخابرات برویم هر چند حق نداریم صدا را از کافوی مخابرات خارج کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با پروانه FCP چاره‌ای جز شبکه‌سازی نداریم، گفت: قطعا با سرمایه‌گذاری در بخش شبکه زیرساخت، تعرفه‌هایی پایین تر از مخابرات در حوزه انتقال ارائه خواهیم کرد و قطعا خدمات‌ ما در آینده زیر تعرفه‌های فعلی مخابرات است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص پیش بینی از حضور رقابتی این شرکت در ارائه تلفن ثابت نیز گفت: در هشت کلان شهر کشور تا دو سال آینده رقیب اصلی مخابرات در حوزه تلفن ثابت هستیم.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه فیبرنوری گفت: به عنوان مثال برآورد کنسرسیوم ما این است که در تبریز و تهران نیاز به سرمایه‌گذاری 103 و کمتر از 700 میلیارد تومان داشته باشیم. البته طبق مصوبه رگولاتوری در گام اول خدمات را از مناطق کمتر برخوردار شروع می کنیم و بعد به سمت کلانشهرها می‌رویم.

به گزارش خبرنگار سیتنا، رئیس هیات مدیره شاتل با اشاره به تقاضای این شرکت برای دریافت پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نیز گفت: درخواست شاتل برای اپراتور مجازی از نوع اول (Full MVNO) است و امیدواریم تا اسفند ماه بتوانیم وارد مذاکره قطعی با اپراتورها شویم و امکان ارائه سرویس در این حوزه را داشته باشیم.

وی در عین حال تاکید کرد: در نظر داریم با هر سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل همکاری کنیم اما احتمال همکاری با رایتل بیشتر است.

وی در پایان تاکید کرد: چند جلسه با اپراتور رایتل داشته‌ایم و کارگروهی هم برای پیشبرد این موضوع در رایتل ایجاد شده است، اما هنوز موفق به مذاکره با ایرانسل و همراه اول نشده‌ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-03 17:12

افزودن دیدگاه جدید