کد مطلب: 

181958

ایران عهده دار ریاست اپسکو شد

در نهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو)، ترکیه به عنوان میزبان اجلاس آتی شورا در سال ٢٠١۶ و ایران میزبان این اجلاس درسال٢٠١٧ میلادی انتخاب شد.
ایران عهده دار ریاست اپسکو شد

به گزارش سیتنا، در ابتدای اجلاس نهم، قرارداد همکاری آژانس فضایی چین CNSA با اپسکو در خصوص تامین داده های ماهواره ای در زمان وقوع بلایای طبیعی در کشورهای عضو به مدت ٢ سال دیگر تمدیدشد و تصاویر ماهواره ای زلزله اخیر در پاکستان به نماینده آن کشورداده شد.

همچنین پس از مذاکرات مختلف مقررشد، اجلاس آتی شورا در سال ٢٠١۶ در کشور ترکیه و اجلاس سال ٢٠١٧ میلادی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

در ادامه جلسه و با اجماع کلیه اعضای اپسکو، ایران به مدت ٢ سال ریاست شورای سران این سازمان مهم منطقه ای را بر عهده گرفت و نماینده کشور مغولستان به عنوان نائب رئیس اول و نماینده کشور پاکستان نیز به عنوان نائب رئیس دوم انتخاب شدند.

در نهمین اجلاس اپسکو، دکتر بهرامی ضمن تشکر از زحمات رئیس قبلی شورا آقای "شو داژه" ، از کلیه اعضای اپسکو به دلیل در اختیار قرار دادن پست ریاست شورا به جمهوری اسلامی ایران  سپاسگزاری کرد.

رییس سازمان فضایی ایران اظهارکرد: روحیه بالای اعضای اپسکو برای همکاری در عرصه فضایی، آینده روشنی را برای این سازمان در کلیه حوزه های فضایی رقم خواهد زد.

وی در پایان از زحمات دبیرخانه اپسکو در برگزاری موفق اجلاس سران و نیز مشارکت فعال کلیه اعضا که مایه پیشرفت این سازمان خواهد بود، صمیمانه  قدردانی کرد.

در پایان اجلاس، صورتجلسه نشست نهم شورا با توافق کلیه اعضا تهیه و تصویب و به دبیرخانه اپسکو ابلاغ شد.

همچنین روز سوم اجلاس به ملاقاتهای دو جانبه و خصوصی نمایندگان کشورهای عضو با دبیرخانه اپسکو و دیگر مراکز فعال در چین سپری  وهیات جمهوری اسلامی ایران نیز نشستهای متعددی را از جمله با دبیرکل جدید و مدیران ارشد اپسکو، برگزار کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-03 13:36

افزودن دیدگاه جدید