کد مطلب: 

181929
واعظی در مراسم اعطای پروانه فعالیت FCPها:

FCPها خلاء به روز رسانی تلفن ثابت در شهرهای بزرگ را سریعا پر کنند

محمود واعظی در مراسم اعطای پروانه فعالیت تلفن ثابت FCP با تقدیر از تمام کسانی که در صدور پروانه های تلفن ثابت چه در مجموعه وزارت ارتباطات و چه در خارج آن تلاش کردند، گفت: امیدواریم با این پروانه ها تحول در عرصه ارتباطات ثابت ایجاد شود.
FCPها خلاء به روز رسانی تلفن ثابت در شهرهای بزرگ را سریعا پر کنند

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی، وزیر ارتباطات با تقدیر از وزیر ارشاد در این خصوص، اظهار داشت: در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار شده همزمان با ایجاد زیرساخت های شبکه توسط ما، در زمینه محتوا به ما کمک کند و حوزه های تولید محتوا را در اختیار شرکت های مختلف FCP قرار دهد.

وی در ادامه حجم بازار ICT را حدود 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برآوردی که متخصصین مختلف با روش های مختلف کردند این است که می تواند تا سه برابر افزایش یابد، بنابراین برای همه در این بازار بزرگ برای ارایه خدمات جای فعالیت وجود دارد.

واعظی با اشاره به حضور حداکثری ICT در زندگی مردم، گفت: بدون استفاده از این ابزار در هیچ بخشی نمی توان کار را با سرعت و کیفیت انجام داد. از این رو نگاه شرکت هایی که در این بخش کار کرده و  پروانه دریافت می کنند نباید مانند گذشته باشد که تنها تلفن و اینترنت بدهند، بلکه باید با ایجاد نوآوری موجب رونق کسب و کار در کشور شوند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر این که امروزه محتوا درآمدزا است، خاطر نشان کرد: اگر خدمات با کیفیت خوب ارایه دهیم مردم هزینه آن را می پردازند.

وی سیاست نظام را به روز بودن ارایه خدمات دانست و گفت: انتظار ما این است که با اعطای این پروانه ها شرایط جدیدی بوجود آید که مردم و کسب و کارها استفاده کنند و کسی در نوبت نماند و خلاء به روز رسانی تلفن ثابت در شهرهای بزرگ توسط شرکت های FCP سریعا پر شود.

وی رویکرد دولت در خصوصی سازی مخابرات را رقابت سالم عنوان کرد و گفت: به دنبال ایجاد رقابت سالم در بخش ثابت هستیم.

واعظی در عین حال دولت و وزارتخانه را چه در زمان حال و چه در آینده متعهد به رعایت پروانه هایی که در گذشته صادر شده است، دانست و گفت: خود را متعهد به قراردادهای سابق می دانیم که پروانه های امروز هم شامل این موارد می شود.

وی با اشاره به حضور تعداد زیاد متقاضیان دریافت پروانه FCP خواستار ایجاد کنسرسیوم های قوی در این خصوص شد و گفت: تمام دنیا دنبال مشارکت و تعامل با یکدیگر هستند و اگر کنسرسیوم های بزرگی ایجاد شود که در داخل و خارج کشور بتوانند کار کنند مورد حمایت  بیشتر واقع می شوند.

وی با اشاره به ارایه پروانه SAP به شرکت انفورماتیک که خدمات بزرگی در زمینه ماهواره انجام داده ابراز امیدواری کرد از مجموع فعالیت SAP ها کنسرسیومی ایجاد شود که مذاکرات ساخت ماهواره ملی مخابراتی و اینترنتی شروع شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-02 14:50

افزودن دیدگاه جدید