کد مطلب: 

181928

اعطای هفت پروانه FCP و یک پروانه SAP با حضور وزیر ارتباطات

طی مراسمی با حضور وزیر ارتباطات، رئیس سازمان تنظیم مقررات و تنی چند از مدیران ارشد حوزه ICT پروانه هفت شرکت FCP و یک شرکت SAP اعطا شد.
اعطای هفت پروانه FCP و یک پروانه SAP با حضور وزیر ارتباطات

به گزارش خبرنگار سیتنا، در مراسمی که با حضور دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، معاونان این سازمان و جمعی از شرکتهای خصوصی فعال در این بخش برگزار شد به هفت شرکت پروانه ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت و به یک شرکت پروانه ارائه خدمات عمومی انتقال داده ها از طریق ارتباطات ماهواره ای اعطا شد.

دکتر صادق عباسی شاهکوه، معاون بررسی های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره نحوه اعطای این پروانه ها توضیح داد: بعد از اتمام اعتبار ده ساله پروانه های PAP در اواخر سال 92 و گرفتن مشاور در اوایل اردیبهشت سال 93 گزارشی به کمیسیون و تصویب سیاست های کلی در جلسه 191 سال 93 ارائه شد و بعد از آن نسخه پیش نویس اول تهیه شد و تشریح آن در سمینارهای عمومی و جلسات خصوصی نیز آمد.

وی افزود: در نهایت تصویب اصول حاکم FCP در دی ماه 93 و اصول Servco یک ماه بعد انجام شد و مطابق آن یک مهلت سه ماهه داده شد که اعلام نتایج ظرف یک ماه انجام شد.

عباسی شاهکوه خاطرنشان کرد: امیدواریم که با تلاش های مکرر بتوانیم تا سال 96 حداکثر پروانه FCP را به 18 عدد و پروانه های Servco را به 100 عدد برسانیم.

لازم به ذکر است که در این مراسم دکتر محمد اسمی، مدیرعامل یکی از نمایندگان شرکت های دریافت کننده پروانه FCP در این باره بیان کرد: سالیان متعددی بود که ما تجربه تلخ انحصار را تحمل می کردیم که این انحصارها به صورت اشکال مختلف بود اما امروز شاهد هستیم که در دو سال گذشته این انحصارهایی که سبب عقب افتادگی ما در این حوزه بود شکسته شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-02 14:19

افزودن دیدگاه جدید