کد مطلب: 

181881
واعظی در آیین رونمایی از نسخه تجاری پارسی جو:

موتور جست و جو یکی از قطعات پازل شبکه ملی اطلاعات است/ خط و زبان فارسی در موتورهای جست و جوی داخلی مرجع قرار گیرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، موتور جست و جو را تکمیل کننده شبکه ملی اطلاعات و جزء اولویت های وزارت ارتباطات برشمرد و گفت: امیدواریم مردم نیاز خود را در محیط فارسی، توسط موتورهای جست و جوی بومی برآورده کنند.
موتور جست و جو یکی از قطعات پازل شبکه ملی اطلاعات است/ خط و زبان فارسی در موتورهای جست و جوی داخلی مرجع قرار گیرد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در آیین رونمایی از نسخه تجاری "پارسی جو"، افزود: موتور جست و جو یکی از قطعات پازل شبکه ملی اطلاعات است و از این رو هر کسی در این زمینه گام بردارد، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی با بیان این که تا کنون زیرساخت های خوبی در شبکه ملی اطلاعات آماده شده است که باید همگام با آن تولید محتوا هم صورت گیرد، افزود: وظیفه ما حمایت از تولید اپلیکیشن و محتواهای داخلی است.

وزیر ارتباطات در ادامه نسخه پنجم پارسی جو را با ارایه 15 خدمت جدید و پوشش بیش از یک میلیارد صفحه فارسی موفقیت بزرگی دانست و با ابراز خرسندی از این که نرم افزار این جویشگر توسط محققین ایرانی نوشته شده است، ادامه داد: امیدواریم مردم نیاز خود را در محیط فارسی توسط موتورهای جست و جوی بومی برطرف کنند.

دکتر واعظی با تاکید بر این که هدف ما از این اقدامات رفع نیاز مردم با سرعت و کیفیت زیاد در داخل است، اظهار داشت: باید به تولید و تحقیق داخلی ارج نهاد و کمترین کار حمایت از محققین داخلی است.

 وزیر ارتباطات با اشاره به این که موتورهای داخلی نوپا هستند و تا رسیدن به بلوغ و رقابت با موتورهای بین المللی هنوز فاصله دارند، اظهار داشت:  باید در موتورهای جست و جوی داخلی خط و زبان فارسی مرجع قرار گیرد تا مورد استفاده تمامی افراد در هر نقطه از دنیا باشد.

وی در عین حال خواستار تشویق مردم به استفاده از تولیدات داخلی شد و افزود: استفاده از محصولات داخلی باعث ارتقای سطح کیفی آنها می شود.

دکتر واعظی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر امر تجاری سازی، بقای پارسی جو را در رفع نیاز مخاطبان برشمرد و گفت: ادامه روند رشد با توجه به نیاز جامعه راه ماندگاری موتورهای جست و جوی بومی است.

وی با استقبال از پیشنهاد ایجاد کنسرسیومی در زمینه طراحی جویشگر بومی، گفت: با توجه به این که دولت امکان حمایت از تمام تیم هایی که در این زمینه کار می کنند را ندارد، باید ساز و کاری طراحی شود تا تیم های مختلفی که بر روی موتور جست و جو کار می کنند با هم و به طور جمعی کار را دنبال کنند.

وزیر ارتباطات با اشاره به حساسیت دولت در زمینه حفظ امنیت مردم گفت: موتورهای خارجی نه تنها از طریق تبلیغات جانبی درآمد کسب می کنند بلکه با تجزیه و تحلیل اطلاعات ذایقه مخاطبان را هم به دست می آورند.

دکتر واعظی با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی و دانشگاهی، نسبت به ادامه روند رشد پارسی جو ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 21:53

افزودن دیدگاه جدید