کد مطلب: 

181880
دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور:

اندازه بازار ICT کشور در حد و اندازه اقتصاد ملی نیست

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با ابراز امیدواری نسبت به حضور جویشگر بومی در کشور، گفت: متأسفانه اندازه بازار ICT در کشور محدود است و در حد و اندازه اقتصاد ملی نیست.
اندازه بازار ICT کشور در حد و اندازه اقتصاد ملی نیست

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی و رییس مرکز فضای مجازی کشور در آیین رونمایی از نسخه تجاری "پارسی جو"، با بیان اینکه جویشگر بومی یکی از ابزارهای شبکه ملی اطلاعات است، اظهار داشت: برای حمایت از جویشگر بومی ضروری است بانک های اطلاعاتی را در دسترس قرار داد.

وی با تأکید به مشارکت تمام گروه ها در این زمینه، گفت: مدل های اقتصادی بومی طراحی کنید تا به مخاطب ایرانی براساس نیاز آن اطلاعات داد.

فیروزآبادی با بیان اینکه جویشگر تنها نیست بلکه شامل کسب و کارها هم می شود، ادامه داد: بازار کسب و کار ICT امکان بزرگ شدن تا چهار برابر را دارد.

وی با اشاره به فرصت ایجاد شده در دولت یازدهم، گفت: سیاست دولت و شرایط برجام فرصت خوبی است که بازار داخلی را ارتقای سه تا چهار برابری داد و با تصمیمات لازم می توان این شرایط را به وجود آورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت در حد سیاستگذاری می تواند حمایت کند و برای آغاز باید در حوزه هایی وارد شد که بومی است که بیشتر شامل خدماتی، سرگرمی و جویشگرها می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 21:44

افزودن دیدگاه جدید