کد مطلب: 

181879

پربازدیدترین جستجوی فارسی زبانان چیست؟

مجری طرح جویشگر بومی، خبر را پربازدیدترین بخش جستجوی فارسی زبان دانست و گفت: اگر موتورهای جستجوی بومی را روی این خدمات متمرکز کنیم امکان موفقیت افزایش می یابد.
پربازدیدترین جستجوی فارسی زبانان چیست؟

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر یاری، در آیین رونمایی از نسخه تجاری پارسی جو، در زمینه اکوسامانه فضای اطلاعاتی جویشگر، گفت: فضای اطلاعات اینترنت محدود به صفحات وب نیست بلکه در بسیاری موارد شامل اطلاعات محلی هم می شود.

وی با اشاره به تعداد وب سایت های پربازدید در ایران، گفت: 60 درصد بازدید این سایت ها در ایران است و از این نظر باید به محتوا نیز توجه داشت.

یاری خبر را پربازدیدترین بخش جستجوی فارسی زبان دانست و گفت: اگر موتورهای جستجوی بومی را روی این خدمات متمرکز کنیم امکان موفقیت افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه گوگل کاربران خاص خود را دارد، افزود: ما هم باید کاربران خاص خود را داشته باشیم و براساس نوع کاربرد به مخاطبان خدمت ارایه داد.

وی با تاکید به تقویت و حمایت از تجمع کنندگان داده بومی گفت: حمایت طرح جویشگر باید به شکلی باشد تا محتوا و جویشگرها با هم توسعه یابند.

یاری ادامه داد: جویشگرها ابعاد مختلفی دارد و باید تمام مسایل را دید و از این رو نقشه راه طرح را در سه گام طراحی شد. فاز اول برنامه ریزی است که اخیراً تمام شد و در فاز شروع پروژه ها و شکل گیری دستاوردها شده ایم.

وی بازخورد مخاطبان را باعث رشد جویشگر دانست و گفت: وقتی طرح تجاری سازی شد، دیگر حمایت دولت کامل شده است و این موتور جذب صنعت می شود؛ بازار جستجوی ایران بازار پرسودی است که جای کار دارد.

یاری از دریافت 107 پیشنهاد در زمینه طرح جستجوی بومی خبر داد و گفت: 26 شرکت و 22 دانشگاه در این زمینه شرکت کردند که بیش از 50 درصد محصول آماده داشتند پس زمینه فعالیت وجود دارد که با هم مشارکت کنند.

وی در پایان اظهار داشت: 15 درصد طرح انجام شده است و پروژه های مرحله اول 15 پروژه محصول محور بوده است که پارسی جو یکی از آن ها است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 21:36

افزودن دیدگاه جدید