کد مطلب: 

181878
خوانساری در آیین رونمایی از نسخه تجاری پارسی جو:

موتور جستجوی ملی، فضای مجازی را برای ما مهمتر می کند

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: جویشگر با توجه به اینکه رفع نیازهای مردم در بدو ورود به فضای مجازی، هدایت کاربر را بر عهده دارد بسیار مهم است.
موتور جستجوی ملی، فضای مجازی را برای ما مهمتر می کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر خوانساری، در آیین رونمایی از نسخه تجاری "پارسی جو"، در ارتباط با نقش پیشرفت تکنولوژی در زندگی مردم گفت: در دو دهه گذشته یکی از بزرگترین اتفاقات در عرصه زندگی بشر پیشرفت تکنولوژی به خصوص حوزه ICT است که زندگی مردم را مورد تغییر قرار داده است.

وی حضور هوشمندانه در این فضا را تسلط بر فناوری های پایه دانست و گفت: این کار باعث حفظ استقلال ما در این فضا شده و چارچوب های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ما را حفظ می کند.

خوانساری با اشاره به سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته گفت: اهتمام به سالم سازی و مقابله با تسلط بیگانگان و حفظ ارزش های ایرانی و اسلامی و ممانعت از آسیب های اجتماعی ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: جویشگر با توجه به اینکه رفع نیازهای مردم در بدو ورود به فضای مجازی، هدایت کاربر را بر عهده دارد بسیار مهم است.

رئیس پژوهشگاه ICT اظهار داشت: باید شاهد رونق محتوا بومی و هدایت درست باشیم و باید بر ابزارهای کلیدی تسلط داشت و جهت برنامه های ملی کشور از آن بهره برد.

خوانساری با بیان مزیت های جویشگرهای بومی ادامه داد: نگاهی به فناوری های نسل آتی مثل اینترنت اشیاء که حجم بالایی از اشیاء پوشیدنی و فضای فیزیکی ما را به هم متصل می کند و موضوع موتور جستجوی ملی، فضای مجازی را برای ما مهم تر می کند.

وی حفظ و توسعه زبان فارسی را نیز دیگر ضرورت وجود موتورهای جستجوی بومی دانست و گفت: رونق حوزه پردازشی، زبان فارسی را برای ما به ارمغان آورده است و برای ما ضروری بود که بتوانیم با حمایت های مجموعه وزارت ارتباطات برای نیل به اهداف و سیاستهای کلان شورای فضای مجازی گام های مناسبی برداریم که در سال گذشته سرعت بیشتری یافت و امروزه می توانیم استفاده تجاری از این موتور جستجوی بومی را شاهد باشیم.

خوانساری ادامه داد: پژوهشگاه حلقه وصل است برای حفظ ارزش و زنجیره های فناوری را و برای فعالیت های نوآورانه شرایطی را باید فراهم کنیم تا خدماتی را مبتنی بر این ارایه دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 21:31

افزودن دیدگاه جدید