کد مطلب: 

181857

تعیین اعتبار تمبرهای ایرانی و خارجی با کد شناسایی بین المللی

مجموعه داران و علاقمندان تمبر می توانند اصالت و اعتبار تمبرهای یادبود و جاری منتشر شده از سوی کشورهای عضو اتحادیه پستی جهانی را با کد شناسایی بین المللی بررسی و تعیین نمایند .
تعیین اعتبار تمبرهای ایرانی و خارجی با کد شناسایی بین المللی

به گزارش سیتنا، اتحادیه پستی جهانی به کمک انجمن جهانی توسعه تمبر شناسی (WADP) با هدف اصالت بخشی به تمبرهای منتشره در کشورها و شناسایی تمبرهای غیرمجاز، از ابتدای سال 2002 اقدام به ایجاد و راه اندازی یک سیستم امنیتی با عنوان سیستم شماره گذاری جهانی موسوم به WNS نموده است.

در همین ارتباط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران نیز از آغاز تشکیل این انجمن و ارسال سه سری از تمامی تمبرهای منتشره اعم از یادبود و جاری اقدام به ثبت و اخذ کد ویژه  WNS برای هر یک از انتشارات خود نموده است.

علاقمندان و تمبر دوستان به منظور بازدید و بررسی تمبرهای ایران و سایر کشورها می توانند از سایت به آدرس www.wnsstamps.post به عنوان یک مرجع کامل و جامع بازدید نمایند.

بر اساس این گزارش در این سیستم برای هر قطعه تمبر یک کد متشکل از دو حرف و پنج رقم اختصاص می یابد که دو حرف آن اختصار نام کشور منتشر کننده، سه رقم اول نشانگر تعداد تمبرهای منتشره و دو رقم بعدی، سال انتشار است.

ضمنا کد تمامی تمبرهای پست کشورمان مندرج در سایت مذکور به منظور بهره برداری علاقمندان به شرح جداول ذیل می باشد.

انتهای پیام

پیوستاندازه
PDF icon کد تمبرهای پست312.27 کیلوبایت

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1 (1 vote)
سیتنا 5
2015-10-31 02:12

افزودن دیدگاه جدید