کد مطلب: 

181837
واعظی در دیدار با وزیر امور خارجه عراق:

ارایه اینترنت اخلاقی به جوامع اسلامی حایز اهمیت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در ادامه سفر به عراق، در دیدار با وزیر امور خارجه عراق با اشاره به مذاکرات و توافقات حاصل شده در این سفر در حوزه همکاری های مشترک در زمینه ICT خواستار بهره برداری مطلوب و هوشمندانه از ظرفیت ها و قابلیت های آن در جهت توسعه جامعه بشری شد و گفت: باید تلاش کرد تا اثرات منفی و از جمله انحصار برخی کشورها بر ملت ها و کشورهای مستقل به حداقل رسد.
ارایه اینترنت اخلاقی به جوامع اسلامی حایز اهمیت است

به گزارش سیتنا، در این دیدار دکتر واعظی با بیان همکاری های مشترک در توسعه دولت الکترونیکی جهت تسهیل و کاهش هزینه ها و ارایه خدمات سریع و ارزان، گفت: موضوع امنیت شبکه و ارایه اینترنت اخلاقی به جوامع اسلامی حایز اهمیت است.

واعظی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر فعال کردن بخش خصوصی در پروژه های مورد نظر، اظهار داشت: پست و پست بانک نیز دارای ظرفیت های بی شماری در ارایه خدمات و سرویس های نوین به مردم در جامعه امروزی هستند.

وی در ادامه با اشاره به توافق در برجام با 1+5 که به ارتقای جایگاه ایران در معادلات بین المللی کمک می کند، افزود: با هشیاری و دقت کامل نسبت به اجرای مفاد تعهدات طرف مقابل در این توافق نظارت خواهیم داشت به نحوی که منافع حداکثری تامین شود.

دکتر واعظی همچنین با تاکید بر ضرورت بازگرداندن ثبات و امنیت به منطقه گفت: از تمامی ظرفیت های خود با همکاری کشورهای همسو در جهت مبارزه با تروریسم و افراطی گری استفاده کرده و امیدواریم در سوریه نیز همچون عراق شاهد رفع تجاوز و اشغال مناطق شویم.

وی خاطر نشان کرد: برای حل و فصل بحران سوریه حاضریم با حضور تمام کشورهای علاقه مند و موثر به حل و فصل عادلانه و پایان دادن به خشونت و درگیری مشارکت داشته باشیم.

ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار ضمن استقبال از سفر دکتر واعظی به عراق و نتایج حاصل در همکاری های مشترک و نزدیک در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تلاش های ایران در توسعه صنعت ICT عراق تشکر کرد.

وی ICT را ابزاری برای نزدیک کردن ملت ها به یکدیگر و رفع نیازهای ضروری آنان برشمرد و با مثبت ارزیابی کردن فضای همکاریهای دو کشور از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم بدون آن که دخالت مستقیمی در این کارزار داشته باشد، تقدیر کرد.

ابراهیم جعفری همچنین از تمهیدات ایران در مناطق مختلف به نیکی یاد کرد و افزود: ملت و دولت عراق مصمم هستند تا خارج کردن تروریست ها و تکفیری ها و آزاد کردن سرزمین عراق به این مبارزه ادامه دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-29 17:36

افزودن دیدگاه جدید