کد مطلب: 

181812
در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تاکید شد:

باید تلاش کنیم به یک قدرت سایبری تأثیرگذار جهانی تبدیل شویم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از بررسی وضعیت فضای مجازی با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی در کمیسیون متبوعش خبر داد و به نقل از فیروزآبادی گفت که باید تلاش کنیم که به یک قدرت سایبری تأثیرگذار جهانی تبدیل شویم.
باید تلاش کنیم به یک قدرت سایبری تأثیرگذار جهانی تبدیل شویم

به گزارش سیتنا، نوذرشفیعی، با اشاره به دستور کار دوشنبه (4 آبان ماه) کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: این جلسه کمیسیون با موضوع بررسی وضعیت فضای مجازی، با حضور اخوان مهابادی قائم مقام سازمان صدا و سیما، موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کریمی نیستانی معاون طرح و توسعه فناوری های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت و ... برگزار شد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درابتدای این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با تأکید بر اهمیت موضوع ساختار نظارتی بر اجرای برجام براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و مصوبه قانونی مجلس مصوب شد کمیسیون برای هفته آینده به موضوع مزبور بپردازد.

در ادامه جلسه فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ضمن تشریح موضوع فضای مجازی و تهدیدات و فرصت های موجود، گفت: رویکردی نسبت به فضای مجازی و فناوری ارتباطات و اطلاعات با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری رویکرد مدیریتی، ساماندهی و جهت دهی ارتباطات است و باید تلاش کنیم که به یک قدرت سایبری تأثیرگذار جهانی تبدیل شویم.

شفیعی در ادامه جلسه مذکور اخوان بهابادی قائم مقام سازمان صداو سیما ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ضرورت و اهمیت توجه جدی به این مقوله با تشکیل شورای عالی فضای مجازی، افزود: با توجه به سرعت بالای گسترش شبکه های اجتماعی بر ضرورت قانونگذاری در خصوص فضای مجازی تأکید کرد.

وی ادامه داد: موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر ضرورت حرکت متناسب با این رشد و سرعت تأکید داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بروجردی رئیس این کمیسیون در پایان ضمن تأکید مجدد بر اهمیت موضوع و لزوم توجه همه جانبه همه دستگاه های مرتبط نسبت به آن بر تلاش مجلس برای تأمین بودجه متناسب با این ضرورت اشاره کرد.

پایان پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-28 01:16

افزودن دیدگاه جدید