کد مطلب: 

181761
وزیر ارتباطات روسیه در دیدار با دکتر واعظی:

ایران به کشورهای موافق با شکستن انحصار حاکمیت اینترنت بپیوندد

وزیر ارتباطات روسیه در دیدار با دکتر واعظی وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورمان، بر گسترش بازارهای دو کشور، در بخش IT و ضرورت امنیت اطلاعات، تاکید کرد.
ایران به کشورهای موافق با شکستن انحصار حاکمیت اینترنت بپیوندد

به گزارش سیتنا، نیکلای نیکی فوروف وزیر ارتباطات روسیه، گفت: مطمئن هستم این دیدار و مذاکرات به عمیق تر شدن روابط بین دو کشور کمک خواهد کرد و من به عملیاتی شدن مباحث مطرح شده بسیار خوش بین هستم.

وی خطاب به دکتر واعظی ادامه داد: انتخاب شما را به ریاست کمیسیون مشترک ایران و روسیه تبریک می گویم و امیدوارم این انتصاب، به توسعه بیشتر  روابط تجاری دو کشور بیانجامد.

وی با بیان اینکه سالانه چندین بار در اجلاس ها و کنفرانس های بین المللی با یکدیگر دیدار می کنیم، ادامه داد: یک روز پیش در اجلاس بریکس کشورهایی چون برزیل ، روسیه ، هند ، چین و آفریقای جنوبی، حضور داشته و بر شکستن  انحصار حاکمیت اینترنت تاکید کردند.

وزیر ارتباطات روسیه با بیان اینکه در اجلاس بریکس 40 درصد جمعیت کل جهان عضو هستند، افزود: ایران نیز می تواند به کشورهای موافق با شکستن انحصار حاکمیت اینترنت بپیوندد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو بریکس با زبان تحریم مخالفند، گفت: انحصار حاکمینت اینترنت، زمینه سوء استفاده را فراهم می کند.

نیکلای نیکی فوروف با ارائه توضیحاتی در خصوص موتور جستجوی یاندکس ادامه داد: لازم است برای فعالیت آن در ایران با ایجاد دفتر و دیتاسنتر، همکاری‌های دو جانبه خود را آغاز کنیم.

وی بر موازنه بازار و عدم سوء استفاده کشورهای گرداننده موتورهای جستجو تاکید کرد و گفت: لازم است بازارهایمان را در بخش IT به روی هم باز کنیم و در جهت امنیت اطلاعاتی جهان بکوشیم.

وزیر ارتباطات روسیه اصل احترام به تاریخ، فرهنگ و قانون ملی و دینی هر کشور را ضروری دانست و گفت:‌ آماده هستیم پیشرفته ترین سیستم‌های طراحی شده در روسیه را به ایران بیاوریم و تمامی این برنامه ها در تطابق با قوانین ملی دو کشور اجرا خواهد شد.

وی بر صادر کردن محصولات مشترک در حوزه ICT تاکید کرد و ادامه داد: آمادگی داریم در زمینه فعالیتهای تحقیقاتی و دانشگاهی همکاریهای دو جانبه داشته باشیم.

وزیر ارتباطات روسیه با اشاره به اولویت فعالیت‌های زیرساختی در حوزه ICT و ارتباطات پستی میان دو کشور، افزود: عملیاتی شدن این طرحها بدون حمایت دولت روسیه و ایران اجرایی نمی شود و قصد داریم شریک ایرانی معتبر در حوزه صنعت ICT برای همکاریهای دو جانبه، بیابیم.

وی  تصریح کرد: اگر حضور یاندکس و تشریک مساعی با شریک ایران تحقق یابد برنده نهایی کاربران خواهند بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-26 18:45

افزودن دیدگاه جدید