کد مطلب: 

181760

افزایش 40 درصدی حقوق کارکنان شرکت پست در سال جاری

از آنجایی که معاونت مالی و اداری مسئولیت کنترل و نظارت دقیق و مستـمر بر تمامی امور مالی و اداری، ثبت و ضبط و انتقال تمامی دارایی ها، تامیــن نیروی انسانی و تدوین و اجرای ضوابط مربــوط به کارکنـان، تامیــــن ملـــزومات و تجهیزات مورد نیاز بـــــرای فعالیت های شبکه پستی را برعهده دارد همیشه و همواره نزد شرکت از اهمیــت و حساسیت ویژه ای بــرخوردار بوده است.
افزایش 40 درصدی حقوق کارکنان شرکت پست در سال جاری

به گزارش سیتنا، از آنجایی که معاونت مالی و اداری مسئولیت کنترل و نظارت دقیق و مستـمر بر تمامی امور مالی و اداری، ثبت و ضبط و انتقال تمامی دارایی ها، تامیــن نیروی انسانی و تدوین و اجرای ضوابط مربــوط  به کارکنـان، تامیــــن ملـــزومات و تجهیزات مورد نیاز بـــــرای فعالیت های شبکه پستی را برعهده دارد همیشه و همواره نزد شرکت از اهمیــت و حساسیت ویژه ای بــرخوردار بوده است.

اگر بگوییم که همه بخش های شبکه بی واسطه و با واسطه با این مجموعه در ارتباطند اغراق نیست. معاونت مالی و اداری به عبارتی قلب تپنده هر سازمانی به شمار می رود که  همواره کوشیده است تا ماموریت اصلی خود که ساماندهی مسایل مالی و اداری با تکیه بر قوانین و آییـن نامـــــه ها می باشد را محقق نماید.

این بخش ایجاد امکانات لازم و فضـای مناسب و تجهیز فضاهــــا، اختصاص بودجــــه و اعتبـــارات لازم به کارکنـــان،تامین و توزیع تجهیـــــزات، امور عمومی و رفـاهی را مدیریت می نماید.

از این رو  به سراغ علی دوستی معاون مالی و اداری شرکت رفتیم تا در جریان فعالیت ها و رخدادهای جدید این حوزه  قرار گرفته و پاسخ سئوالات خود را به ویژه در زمینه منابع انسانی از این مقام مسئول بگیریم. ماحصل این گفت و گو را در ذیل بخوانید:

    1) با توجه به اعلام رسمی افزایش 35 الی 40 درصدی حقوق کارکنان شرکت پست، لطفاً به تفکیک نوع احکام (رسمی، پیمانی، قراردادی و کارمزدی) میزان دقیق این افزایش را تشریح بفرمائید.

افزایش میانگین 40 درصدی حقوق کارکنان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته، مرتبط با افزایش مربوط به تمامی پرداختی هاست که این افزایش در برخی از مشاغل نظیر نامه رسان های قراردادی در حدود 60درصد و برای برخی کارشناسان و کارکنان نامه رسان کارمزدی تا 100 درصد بوده است . ضمناً درصد رشد مذکور مربوط به افزایش حقوق سالیانه کارکنان دولت ، افزایش سبد رفاهی تا سقف شش میلیون ریال، پرداخت های مناسبتی به صورت میانگین شش میلیون ریال در ماه و برقراری فوق العاده مشاغل تخصصی برای همه کارکنان می باشد که موارد یاد شده در مجموع منجر به افزایش میانگین 40 درصدی حقوق کارکنان گردیده است.

همکاران به منظور بررسی این موضوع می توانند مجموع ستون ناخالص پرداختی فیش های حقوقی شش ماهه نخست سال 93 را با مدت مشابه سال 94 مقایسه نمایند.

    2) در مصاحبه پیشین خود به محاسبه کارکرد کارکنان از طریق نرم افزار تاکید کردید، این نرم‌افزار چگونه میزان کار کارکنان واحدهای اجرائی و ستادی را محاسبه می نماید.؟

میزان کارکرد کارکنان واحدهای اجرایی شامل ادارات قبول ، حمل و نقل ، تجزیه و مبادلات، توزیع براساس ورود اطلاعات عملکرد هر فرد در سامانه مدیریت سنجش عملکرد و کارایی محاسبه می گردد . که این سامانه طی چهار ماه گذشته راه اندازی و اجرا شده و آموزش های  لازم نیز صورت پذیرفته و در مواقع لزوم بازنگری و اصلاحات لازم انجام شده است . همچنین در مورد کارکنان بخش های ستادی میانگین امتیاز واحدهای اجرایی و جایگاه سازمانی در محاسبه سبد رفاهی ملاک می باشد  که موضوع طی بخشنامه های شماره 200/4623 مورخ 93/4/10 و 200/8446 مورخ 94/6/21 به استان ها ابلاغ شده است .

    3) آیا در شغل‌های گوناگون شبکه پستی، تعریف دقیقی از میزان افزایش حقوق مشاغل وجود دارد؟ (مشاغلی مانند متصدی، کارشناس، کارشناس مسئول، رئیس اداره، معاون مدیرکل و مدیرکل)

شرکت پست نظیر تمامی سازمان های دولتی هر ساله افزایش حقوق و مزایای خود را براساس بخشنامه ای ابلاغی هیات محترم دولت و رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری انجام می دهد. بدیهی است در این قانون ضرایب حق شغل یا حق شاغل و ... براساس سنوات ، تجربه ، مدرک تحصیلی و ردیف سازمانی و ... محاسبه و برقرار می گردد.

درخصوص نامه رسان های قراردادی نیز علاوه بر موارد مذکور افزایش تا سقف 15 درصد حقوق بر اساس ارزیابی عملکرد آنها افزون بر افزایش سالیانه حقوق صورت گرفته و همچنین افزایش چشمگیر سبد رفاهی ماهیانه آنها موجب افزایش 60 درصدی حقوق این عزیزان گردیده است.

ضمناً حقوق برخی کارکنان کارمزدی با اجرای روش جدید درشش ماه نخست سال جاری افزایش 100 درصدی و حتی بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.

    4) احتساب مدرک تحصیلی کارکنان چه زمانی محقق می‌شود؟

احتساب مدرک تحصیلی کارکنان صرفاً براساس بخشنامه های شماره 200/8328 مورخ 93/8/21 و 200/6082 مورخ 94/5/11  و شرایط احراز شغل در آیین نامه طرح طبقه بندی مشاغل صورت می پذیرد و در دستور العمل مربوطه کاملاً شفاف می باشد .

    5) کارکرد کارکنان چند شغله در استان‌ها و ادارات پست شهرستان‌ها چگونه از طریق این نرم‌افزار محاسبه می شود؟

نرم افزار سنجش ارزیابی عملکرد صرفا ارزیابی عملکرد فرد را محاسبه می کند که مدیران استان می توانند برای جبران خدمات کارکنانی که فعالیت مازاد از محل 10 درصد اعتبارات در اختیار مدیر جبران خدمت انجام دهند.

    6) چه برنامه‌ای برای استفاده کارکنان از امکان ورزشی و تفریحی، مانند کارکنان سایر مجموعه وزارت دارید؟

تربیت بدنی کارکنان همواره مورد توجه بوده که در این خصوص در سبد رفاهی مرداد ماه هزینه ورزش منظور و پرداخت گردید و در حال مذاکره جهت فعال نمودن امکان استفاده از خدمات باشگاه فرهنگی ورزشی پیام می باشیم.

    7) آیا برای خرید مسکن و یا خودرو تسهیلاتی در نظر گرفته‌اید؟

جلسات متعددی جهت بهره مندی کارکنان از خدمات تعاونی های مسکن تشکیل شده که نهایتا به اطلاع همکاران خواهد رسید .ضمن اینکه با توجه به انعقاد تفاهم نامه با پست بانک تا پایان شهریور به تعداد 1936 نفر با اعتباری بالغ بر 192 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است .

    8) با توجه به افزایش حق‌السهم بیمه کارکنان، آیا تغییری در پرداخت هزینه خدماتی مانند آزمایشات، دندانپزشکی و داروها تغییری صورت گرفته است؟

مبلغ هزینه بیمه تکمیلی در سال 1393 و 1394 به ترتیب 177120 و مبلغ 281478 ریال بوده  که علی رغم رشد شدید تعرفه های پزشکی افزایشی معادل  60 درصد نشان می دهد.

 ضمنا تغییرات در خدمات بیمه تکمیلی علاوه بر اطلاع رسانی در پرتال اداره کل توسعه سرمایه انسانی طی بخشنامه شماره 200/7581 مورخ 94/6/9 ابلاغ گردیده و در بسیاری موارد از افزایش تعهدات 60 درصد الی تا 100 درصد وجود داشته است .

    9) تعداد زیادی از کارکنان کارمزدی به نحوه محاسبه کارکرد خود از طریق نرم‌افزار مربوطه اعتراض داشته و معتقدند که حقوق آنها کاهش یافته است. لطفاً در این خصوص توضیح دهید.

 ماهیت به کارگیری کارکنان به صورت کارمزدی پرداخت حقوق به صورت واحد عملکرد بوده که در سال جاری این امر رعایت شده و چه بسا تعداد زیادی از کارکنان کارمزدی در سال جاری با توجه به حجم کار افزایش حقوق چشم گیری داشته اند . لیکن بعضی از آنان که عملکرد ضعیف تری و یا ترافیک کاری کمتری داشته اند حقوقشان بر مبنای عملکردشان محاسبه و پرداخت شده و طبیعتا افزایش حقوق آنها مانند سایر کارکنان نبوده است .

    10) علی رغم ارسال بخشنامه‌های متعدد، بالاخره ساز و کار پرداخت سنوات سربازی چگونه است؟

احتساب سنوات سربازی براساس بخشنامه شماره  200/4381 مورخ  7/4/94 از تاریخ 94/1/1 صورت گرفته افرادی که از تاریخ بخشنامه شماره 200/9298 مورخ 94/7/13 ارائه سوابق نمایند و براساس تاریخ فیش واریزی بیمه تامین اجتماعی حکم مربوطه صادر می گردد .

شایان ذکر است در این خصوص بخشنامه های لازم ابلاغ و راهنمایی های موردی برای مسئولین کارگزینی صورت پذیرفته است .

    11) افزایش 35 درصدی حقوق برای کارکنان رسمی و پیمانی  به کجا انجامید؟

متاسفانه علی رغم پی گیری های متعدد از مراجع ذی ربط امکان انجام این موضوع میسر نگردیده است و افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان رسمی و پیمانی از دستور کار خارج گردید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-26 18:36

دیدگاه‌ها

تصویر ققنوس
از خودتون خجالت بکشید نشستید کنار کولر و بخاری پشت میزتون برای نامه رسون بیچاره که توی سرما و گرما 10 ساعت تو خیابان هست و جونی براش نمیمونه تصمیم می گیرید . اول خودتون 1 هفته توی اوج سرما و گرما نامه رسونی کنید بعد تصویب کنید که نامه رسونی جز مشاغل سخت هست یا ن ... همسر بیچاره من 25 ساله نامه رسون هست فقط چون پارتی و زبون بازی بلد نیست نمیارنش قسمت دیگه ... اندازه 1 وانت بار موتورش میکنه ماهی 3 بار با موتر یا تصادف میکنه یا میخوره زمین .... کدوم آشغالی حتی ازش میپرسه سالمی یا ن . دیگه توانایی قبل و نداره .... حقوقم که تا شما دزد ها هستید به این بدبختا چی می رسه ؟ برید از خودتون خجالت بکشید . امیدوارم خدا جوابتون و بده .
ارسال شده توسط ققنوس در 09 اسفند 00 - 14:20

افزودن دیدگاه جدید