کد مطلب: 

181741

نمایه فصلنامه رشد فناوری در پایگاه بین‌المللی نمایه‌سازی COPERNICUS

فصلنامه علمی ترویجی رشد فناوری در پایگاه بین‌المللی نمایه‌سازی Indexcopernicus نمایه شد.
نمایه فصلنامه رشد فناوری در پایگاه بین‌المللی نمایه‌سازی COPERNICUS

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش)، فصلنامه رشد فناوری در پایگاه بین‌المللی Copernicus نمایه شد.

مدیر انتشارات این مرکز گفت: ثبت نام و درخواست برای نمایه شدن در سایت مذکور در دسامبر 2014 با هدف افزایش خوانایی مقالات فصلنامه و معرفی در سطح بین‌المللی انجام شد. پس از ارسال نشریات به صورت الکترونیکی و چاپی به کشور لهستان، در اکتبر 2015 موافقت لازم در این خصوص از سوی پایگاه مربوطه اعلام شد و از این پس فصلنامه علمی ترویجی رشد فناوری که توسط مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی (رویش) منتشر می‌گردد در فهرست Master Journal List این پایگاه به نشانی www.indexcopernicus.com نمایه خواهد شد.

شیرین گیلکی اشاره کرد این پایگاه، نشریات علمی را بر اساس شاخص‌های مختلف ارزیابی می‌کند و در این بررسی که توسط داوران و متخصصین Copernicus انجام شده است فصلنامه رشد فناوری امتیاز 9/60 را کسب کرده است.

وی افزود این فصلنامه قبل از این در پایگاه‌های استنادی علوم جهان اسلام، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، بانک اطلاعات نشریات کشور (مگیران)، مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) و سامانه نشریات ایران (سنا) نیز نمایه می‌شده است.

وی در خصوص این پایگاه بین‌المللی نمایه‌سازی گفت: Copernicus یک منبع اطلاعات علمی مبتنی بر وب است که از سال ۱۹۹۹ تأسیس شده است و یک ابزار اساسی برای دانشمندان، محققان و سازمان‌های دولتی فراهم کرده است. این پلت فرم آنلاین، یک گروه پژوهشی مجازی است که با هدف بهره‌وری علمی تشکیل شده و یک محیط تحقیقاتی کامل است که ابزار مورد نیاز برای تحقیقات بین‌المللی را ایجاد می‌کند. در حال حاضر بیش از 300 نشریه ایرانی درخواست نمایه شدن در فهرست نشریات این پایگاه را دارند که فرایند ارزیابی آنها در حال انجام است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-25 22:53

افزودن دیدگاه جدید