کد مطلب: 

181734

برگزاری نخستین همایش جویشگر بومی در بهمن‌ماه 94

اعضای شورای راهبری جویشگر بومی با برگزاری نخستین همایش جویشگر بومی در بهمن‌ماه سال‌جاری موافقت کردند.
برگزاری نخستین همایش جویشگر بومی در بهمن‌ماه 94

به گزارش سیتنا، نوزدهمین نشست شورای راهبری جویشگر بومی با موضوع ارزیابی دسته دوم شرکت‌کنندگان در فراخوان طرح، نحوه تعامل با مشاوران خارجی و همایش طرح جویشگر با حضور رییس و اعضای این شورا در محل سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این نشست، دکتر "علیرضا یاری" مجری طرح جویشگر بومی به ارایه گزارشی درباره توسعه زیرساخت پردازشی، هزینه یک سال توسعه زیرساخت، نگهداری زیرساخت و پهنای باند مراکز داده، هزینه‌های مشابه در سایر مراکز داده، محورهای پژوهشی (پروژه‌های پیشنهادی)، طراحی زیرساخت رتبه‌بندی و پایش خدمات وب در کشور (مشابه الکسا و ComScore)، تدوین ضوابط و مقررات موتورهای جستجو، تدوین برنامه اجرایی پروژه‌های مرتبط با فناوری بیومتری در جویشگر بومی، تدوین ضوابط و مقررات موتورهای جستجو، ایجاد شبکه تصویری برای فارس نت، طراحی و پیاده‌سازی سکوی اعتماد طرح جویشگر بومی پرداخت.

همچنین در نشست مذکور شمار شرکت‌کنندگان مرحله دوم فراخوان طرح جویشگر بومی 14 شرکت عنوان و نتیجه بررسی اعتراض پنج شرکت که نسبت به ارزیابی مرحله پیش خود اعتراض داشتند، برای اعضای شورا بیان شد.

برگزاری نخستین همایش جویشگر بومی در بهمن‌ماه سال‌جاری از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود که مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

این همایش قرار است با اهداف "معرفی برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره جویشگر بومی، ایجاد تفکر دست‌یابی به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جویشگر بومی، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در  جویشگر بومی، ارزیابی و بهره‌برداری از فرصت‌های  سرمایه‌گذاری در  جویشگر بومی، تبادل دستاوردها و محصول‌های طرح جویشگر با جامعه علمی و صنعتی کشور، شناسایی ابعاد مختلف جویشگر بومی و حوزه‌های پژوهشی و صنعتی و آینده آن در کشور، شناسایی بازار کسب‌وکار جویشگر بومی و شناسایی فرصت‌ها و چالش‌های موجود برای توسعه و بهبود بخش‌های مختلف اکوسامانه جویشگر بومی، برگزار شود.

گفتنی است علاقه‌مندان برای دسترسی به تمام اطلاعات طرح جویشگر بومی می‌توانند به پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی "www.didras.ir" مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-25 12:45

افزودن دیدگاه جدید