کد مطلب: 

181653

ایران با سریع‌ترین روند رشد نسل بالای تلفن همراه در منطقه

"با درک این مهم که ایران بزرگ‌ترین بازار موبایل در میان کشور‌های خاورمیانه است، طبیعتا در ارائه خدمات 4G در منطقه نیز پیشتاز خواهد بود، لذا توجه بیش از پیش به توسعه هر چه سریع تر این بخش با لمس دغدغه های این حوزه ضروری به نظر می رسد".
ایران با سریع‌ترین روند رشد نسل بالای تلفن همراه در منطقه

به گزارش سیتنا، "مسعود فاتح" صاحب امتیاز و مدیرمسوول ماهنامه نسل چهارم، در سرمقاله نخستین شماره‌ی این نشریه، نوشت:

همزمان با رشد و توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطی در دنیا، تلفن همراه از جمله اصلی ترین ابزارهای ارتباطی است که در دسترسی راحت تر مردم به فناوری‌های نوین مورد تاکید است و در این بین، راه اندازی نسل‌های بالای شبکه‌ تلفن‌های همراه در قالب 3G و 4G  در کاهش شکاف دیجیتالی و ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی مردم نقش بسزایی دارد.

اگرچه بسیاری از کاربران، مزایای نسل‌های بالای تلفن همراه را تنها به دانلود فیلم و عکس و حضور در شبکه‌های مجازی محدود می‌کنند، اما دامنه استفاده از این تکنولوژی تنها به حوزه اینترنت همراه محدود نمی‌شود و موارد استفاده از این نسل ها بسیار گسترده و حضور در این بخش منافع بسیاری را برای کاربران به همراه خواهد داشت.

به استناد تحقیقات موسسه اینفورما، کشور‌های خاورمیانه در طول پنج سال آینده با رشد قابل توجهی در تعداد کاربران تلفن همراه مواجه خواهند شد. تعداد کاربران تلفن همراه در این منطقه در سال 2012 برابر 250 میلیون نفر بوده است و انتظار می‌رود که این تعداد تا پایان سال 2016 از 350 میلیون نفر عبور کند.

در این بین، نکته جالب آنکه پیش بینی می شود ایران با سریع‌ترین روند رشد نسل سوم تلفن همراه در میان کشور‌های منطقه مواجه شود تا به این ترتیب در اواخر سال 2016 عربستان سعودی را هم پشت سر بگذارد و به بزرگ‌ترین کشور منطقه از نظر ضریب نفوذ 3G تبدیل شود.

با درک این مهم که ایران بزرگ‌ترین بازار موبایل در میان کشور‌های خاورمیانه است، طبیعتا در ارائه خدمات 4G در منطقه نیز پیشتاز خواهد بود، لذا توجه بیش از پیش به توسعه هر چه سریع تر این بخش با لمس دغدغه های این حوزه ضروری به نظر می رسد.

در این راستا و نظر به ارائه خدمات 3G در ایران و راه اندازی آزمایشی نسل چهارم توسط هر سه اپراتور تلفن همراه، ضرورت وجود رسانه تخصصی در حوزه فناوری های نوین بخش ICT با نگاهی تخصصی به مقوله نسل های بالای تلفن همراه بیش از پیش حس می شود، لذا از این پس مباحث تخصصی حوزه نسل بالای تلفن همراه در ماهنامه نسل چهارم مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-21 00:55

افزودن دیدگاه جدید