کد مطلب: 

181625

همکاری‌های ارتباطاتی و دیجیتالی بین ایران و مجارستان افزایش می‌یابد

در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان دو طرف بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف و از جمله همکاری‌های ارتباطاتی و دیجیتالی بین ایران و مجارستان تأکید کردند.
همکاری‌های ارتباطاتی و دیجیتالی بین ایران و مجارستان افزایش می‌یابد

به گزارش سیتنا به نقل از سفارت ایران در بوداپست، محمود واعظی در ادامه سفر به بوداپست جهت شرکت در کنفرانس جهانی تلکام 2015 ، در دیدار با «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان بر لزوم افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله همکاری‌های ارتباطاتی و دیجیتالی تأکید کرد.

دکتر واعظی در این دیدار، با تقدیر از تلاش‌های دولت مجارستان برای برگزاری مناسب کنفرانس جهانی تلکام 2015 در بوداپست، اظهار داشت: اکثر شرکت کنندگان در کنفرانس جهانی تلکام 2015 از برگزاری مطلوب آن راضی بودند و این امر نشان از تلاش‌های دولت مجارستان برای برگزاری این همایش بین‌المللی و توانایی در برنامه ریزی برای چنین نشست‌هایی دارد.

وی همچنین با اشاره به ملاقات‌های حاشیه‌ای خود در این کنفرانس، آنها را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر ارتباطات، در ادامه با اشاره به فاجعه منا و جان باختن صدها زائر ایرانی اظهار داشت: این فاجعه غمبار باعث ناتمام ماندن سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک شد و وی و هیأت همراه زودتر از موعد مقرر به کشور برگشتند و دولت ایران تمام برنامه‌های رسمی خود از جمله سفر نخست وزیر مجارستان به تهران را به تعویق انداخت که امیدواریم به زودی انجام شود.

دکتر واعظی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 که منجر به دستیابی به توافق هسته‌ای وین شد، اظهار داشت: بحران ساختگی پرونده هسته‌ای علیه ایران با انجام مذاکرات سخت و طولانی نهایتاً به توافق هسته‌ای وین منجر شد که با تصویب قانونی آن در مجلس شورای اسلامی امیدواریم بزودی با کاهش تحریم‌های ظالمانه علیه ایران خاتمه یافته و شاهد گسترش همکاری‌ها با بسیاری از کشورها و از جمله مجارستان باشیم.

وزیر ارتباطات در ادامه بر لزوم مقابله جدی با افراط گرایی و تروریسم در منطقه خاورمیانه اشاره و بر همکاری‌های همه جانبه تمام کشورها برای متوقف کردن آنها تأکید کرد.

وی همچنین راهکار پایان دادن به بحران مهاجران را ریشه کن کردن تروریسم و حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از آنها برشمرد و گفت: در صورت قطع حمایت‌های مالی و تسلیحاتی از تروریسم، منطقه با ثبات و آرامش روبرو می شود.

در این دیدار وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان نیز با ابراز همدردی و تسلیت جان باختن حجاج ایرانی در منا اظهار داشت: مجارستان در بخش فناوری‌های دیجیتال و IT به پیشرفت‌های خوبی دست یافته و آماده همکاری با ایران است و دو کشور می‌توانند با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که دارند، در این خصوص سرمایه گذاری‌های مشترکی را آغاز کنند.

سیارتو با اظهار خشنودی از افزایش دیدارهای متقابل مقامات دو کشور و مبادله هیأت‌های سیاسی و اقتصادی، آمادگی کشورش برای امضای قراردادهای لازم با ایران برای گسترش روابط را اعلام کرده و با اشاره به اهمیت همکاری‌های فرهنگی و آموزشی، آمادگی کشورش برای پذیرش دانشجویان ایرانی به منظور تحصیل در دانشگاه‌های مجارستان در رشته‌های مختلف را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به اینکه فعالیت‌های تروریستی داعش در منطقه خاورمیانه علیه بشریت بوده و ارتباطی بین داعش و اسلام وجود ندارد، اظهار داشت: فعالیت‌های تروریستی داعش باعث بروز بی ثباتی در سوریه و عراق شده و مشکلات فراوانی برای تمام کشورها بوجود آورده که یکی از آنها موج مهاجرانی است که به سمت اروپا رهسپار شده‌اند.

وی همچنین گفت: مجارستان معتقد است که مشکل تروریسم مشکلی جهانی است و لذا راه حلی هم که برای آن ارائه می‌شود باید جهانی بوده و تمام کشورها در حل آن نقش ایفا کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-19 01:21

افزودن دیدگاه جدید